همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

پیمایش روستای پراچان طالقان به روستای درجان و جنگل 3000

حتما قبل از مطالعه گزارش نقشه را در لینک بالا مشاهده فرمایید

شماره تلفن ها :

آقای افتخاری برای هماهنگی قاطر در روستای پراچان  09190382473

آقای علی قربانعلی نژاد برای هماهنگی جای خواب در کافه علی نزدیک روستای درجان 09117756211 --09901921401

خلاصه برنامه :

۷:۴۵              حرکت از کافه

۸:۲۲               درجان

شرح برنامه :

فصل مناسب برای پیمایش این مسیر اوایل تابستان می باشد و از اوایل آبان ماه در ارتفاعات و گوسفند سرا برف می بارد و پیمایش در زمستان خیلی خطر ناک است

ساعت 7:40 دقیقه از میدان آزادی با خطی های  تهران – قزوین به سمت قزوین حرکت کردیم و ساعت 10:04 زیر پل جاده طالقان از ماشین پیاده شدیم  و به روی پل  رفتیم و یه ماشین به سمت روستای پراچان گرفتیم تا روستای پرچان حدود دو ساعتی طول کشید و ما ساعت 12:20دقیقه به روستای پرچان رسیدیم که مردمی بسیار خون گرم و مهربان دارد در روستا می توانید بار ها و کوله هایتان را باقاطر حمل کنید البته اگه تعدادتون زیاده بهتره قبلا با این شماره آقای افتخاری 09190382473 هماهنگ کنید  در روستا جاده خاکی کنار رود خانه رو ادامه دادیم  تا حدود ساعت 12:40محل مناسبی برای ناهار پیدا کردیم وتا ساعت 13:20 ناهار خوردیم و 13:20 جاده خاکی کنار رودخانه رو ادامه دادیم

تا ساعت 14:45 به چشمه دوم رسیدیم چون ما در مهر ماه این پیمایش رو انجام می دادیم بعضی از چشمه ها کم آب بود ولی در کل مشکل زیادی در تامین آب ندارید و چشمه های زیادی وجود دارد

ما جاده پاکوب کنار رودخانه رو ادامه دادیم وساعت 3 به منطقه ای رسیدیم که در نقشه به اسم معدن مشخص شده است

جاده پاکوب را ادامه دادیم و در ساعت 3:37 در نقطه ای که در نقشه مشخص شده  از رود خانه عبور می کردیم بعد از عبور از رود خانه شما کم کم ارتفاع می گیرید

و از رودخانه فاصله می گیرید قسمت سخت کار شروع می شود و ما مسیر را به سمت بالا ادامه دادیم تا ساعت 16:21 به دروازه سنگی رسیدیم و

همان پاکوب را ادامه دادیم تا ساعت 18:40 به گوسفند سرا دمچه رسیدیم و ما در بین راه چند بار استراحت های کوتاهی برای عوض کردن لباس داشتیم

در گوسفند سرا چشمه ای وجود دارد که می توانید از اب آن استفاده کنید گوسفند سرا هم پایین تپه است و هم بالای تپه که شما بهتر از پایین تپه کمپ کنید که هم صاف تر است و هم باد کمتری می وزد در تصویر مشخص است

در منطقه هیزم و چوب وجود ندارد و به سختی می توانید آتش روشن کنید و شب های سردی دارد صبح ساعت 5:30 بیدار شدیم و صبحانه خوردیم و چادر رو جمع کردیم و در ساعت 7:25 از گوسفند سرا حرکت کردیم از گوسفند سرا تا ارتفع 4200 پاکوب زیاد مشخص نیست و گاهی هم پاکوب های فرعی وجود دارد که مسیر گوسفند سراهای دیگر است از مسیر مشخص شده روی نقشه حرکت کنید از گوسفند سرا دو مسیر وجود دارد که یکی به سمت شرق و به سمت حصار چال می رود و دیگری به سمت غرب و روستا ی برجان  است

ما ساعت 10:18 دقیقه به ارتفاع 4200 متری رسیدیم و حدود 20دقیقه در ارتفاع بودیم که بسیار زیباست

و بعد به سمت پایین حرکت کردیم تقریبا از ارتفاع به سمت پایین پاکوب مشخصی دارد و ما پاکوب را ادامه دادیم و ساعت 13 به چشمه شماره 7 رسیدیم و ناهار خوردیم بهتر است همینجا ناهار بخورید جلو تر جای مناسب تری وجود ندارد

وساعت 14:14 از چشمه حرکت کردیم و ساعت 15:07 به آبشار 3 رسیدیم در بین راه به کمپ های چوپان ها می رسید  که به گفته افراد محلی وقتی سگ ها به سمتتون امدن اگه کاری نکید حمله نمی کنند ولی وقتی به یکی از این کمپ ها که قبل از آبشار سه  بود نزدیک شدیم سگ ها به سمت ما دویدن و ما ریسک نکردیم از رودخانه رد شدیم و مسیر را از طرف دیگه رودخانه ادامه دادیم و سگ ها از رود خانه رد نشدن مسیر را ادامه دادیم تا ساعت 16:20 به آب گرم رسیدیم

آب گرم در سمت چپ رودخانه قرار داردو مسیری که به سمت روستا  درجان می رود در سمت راست رودخانه قرار دارد شما می توانید از پل چوبی عبور کنید و به سمت آبگرم بروید

در کنار آبگرم یک بوفه قرار دارد که قیمت مناسبی دارد البته ما آب گرم نرفتیم چون هم دیر شده بود و هم زیاد تمیز به نظر نمیرسید

سا عت 16:50از آب گرم حرکت کردیم و مسیر تقریبا پاکوب و مشخص است ساعت 17:36 از یک پل چوبی عبور کردیم

وبه باغ هایی رسیدیم و به سمت پایین مسیر راه ادامه دادیم مسیر تقریبا نزدیک به رودخانه ادامه داشت و ساعت 18:44 به کافه علی رسیدیم کافه علی با فاصله 30 دقیقه ای تا روستای درجان و در منطقه ای به اسم میان دوآب قرار دارد و محل مناسبی برای شب مانی است

هم اتاق دارد و هم اگه از قبل هماهنگ کنید غذا براتون حاضر می کند برای تماس با کافه علی بااین شماره 09117756211 –09901921401 آقای قربانعلی نژاد تماس  بگیرید  در طول مسیر هیج جا انتن نداشتیم و در کافه علی فقط همراه اول آنتن داشت کافه بسیار تمیز و خوبی است

ساعت 7:45 از کافه حرکت کردیم و ساعت 8:22 به روستای درجان رسیدیم که ابتدای روستا شما قبرستان روستا رو مشاهده می کنید

چون ما در روز تاسوعا به روستا رسیدیم هیچ ماشینی نبود که ما رو به سمت پایین ببرد ولی به گفته روستاییان در روزهای عادی چند تا ماشین به صورت خطی کار می کنند و ما پیاده در جاده خاکی به سمت پایین رفتیم و ساعت 8:45 به روستای شهرستان رسیدیم

و در ساعت 8:55 یک ماشین به سمت پایین می رفت که ما رو سوار کرد و در ساعت 9:15 ما رو در قاضی محله پیاده کرد و پایین تر نرفت و ما پیاده به سمت پایین رفتیم و در ساعت9:50یک وانت درجاده ما رو سوار کرد و به سمت پایین جاده رفت

و بعد از عبور از جنگل های 3000 در ساعت 10:42 در روستای توسا کلام پیاده شدیم و در ساعت 11:09دقیقه یک ماشین گرفتیم و به سمت ترمینال تنکابن حرکت کردیم و در ساعت 11:38 به ترمینال تنکابن رسیدیم

رضا طاهر
اگه بین ماندن و رفتن مردد بودی همیشه رفتن رو انتخاب کن
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
شاهرخ خان
بسیار گزارش عالی بود / با تشکر
حسین
این برنامه یکی از بهترین برنامه های انتخابی برای فصل تابستون میتونه باشه ، بسیار مسیر زیباو بکری داره البته در این مسیر شما هم کوهنوردی میکنید هم طبیعت گردی بسیار عالی
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید