همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

سفرنامه استرالیا روز اول مالزی

عنوان : سفرنامه استرالیا روز اول مالزی
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز اول- مالزی !

شب ساعت 8 بود که به سمت فرودگاه امام حرکت کردیم. یکی از هیجان انگیز ترین روزهای زندگیم بود. هیچوقت فکر نمیکردم بتونم استرالیا رو ببینم ! تصورم از این کشور یه کشور کاملا متفاوت با کشورهای اروپایی بود که تا حالا دیده بودم که البته بعد از سفر دیدم واقعا تصور بیراهی هم نبود. ساعت 10 شب حدودا پرواز داشتیم به مقصد کوالالامپور پایتخت مالزی داشتیم و قرار بود بعد از گذروندن یک شب در این شهر، فرداش به مقصد ملبورن پرواز کنیم. پروازهامون همگی از هواپیمایی ایرآسیا بودند و گلاب به روتون انقدر این پرواز ها بد بودن که من به شخصه تصمیم گرفتم از خطوط هوایی کشور خودمون تمجید کنم که با وجود این هواپیماهای داغونی که دارن اینقدر خوب سرویس رسانی میکنن ! وارد هواپیما که شدیم خیلی سرد بود. وقتی هواپیما بلند شد طبیعتا سرد تر هم شد. وقتی از مهماندار خواستیم پتو بده خیلی شیک برگشت گفت نفری 10 تومن میشه! خلاصه اینکه تا آخر پرواز واسه پتو و آب و غذا مجبور شدیم پول بدیم. دیگه از خیر entertainment گذشتیم! 8 ساعت پرواز رو به لطف خستگیی که داشتم و به لطف آهنگ هایی که در گوشیم بود با خواب و آهنگ گوش کردن و کتاب خوندن گذروندم.

بیشتر نگران 8 ساعت بعدی بودم که روز بعدش قرار بود به مقصد ملبورن پرواز کنیم چون اون هم پروازش از همین خطوط هواپیمایی بود. خلاصه وقتی رسیدیم به وقت کوالالامپور 1 شب بود حدودا و رفتیم هتل و خوابیدیم. صبح که بیدار شدیم تصمیم گرفتیم حتی الامکان جاهای خوب کوالالامپور رو تا شب که پرواز داشتیم ببینیم. قبلا یه بار مالزی اومده بودم و خیلی دوست داشتم این کشور رو. طبیعت زیبایی داره واقعا. تصمیم گرفتیم بریم به معروف ترین بنای این کشور یعنی برج های دوقلوی پتروناس. این دوتا برج از بلندترین برج های جهان هستند و توسط یک پل در طبقات میانی به هم وصل میشن. چند طبقه ی اول این برج وصل هستند به چندتا پاساژ که معروف ترینش به اسم Suria KLCC هست و یک مرکز تجاری همه چیز تموم رو میسازن! کنار این برج ها یه محوطه ی پارک مانند هست که چندتا فواره هم اونجا قرار داره و فضای سرسبز و زیبایی رو میسازه. تنها مشکلی که بود گرما و رطوبت وحشتناک هوا بود! مالزی یک کشور استوایی هست و گرمای هوا انقدری بود که بعد از 30 دقیقه عکس انداختن و قدم زدن در محیط اطراف برج ها احساس افت قند خون شدیدی بهم دست داد و خلاصه سریعا رفتیم داخل برج ها که کولرش یکم حالمونو جا بیاره ! برای نهار گزینه های زیادی در این مرکز تجاری قرار داره. فودکورت خیلی بزرگی داره و انواع غذاهای آسیایی، اروپایی، هندی و عربی رو میتونید اونجا ببینید. انتخاب من مثل همیشه لبنانی بود !

در این پاساژ که بودیم اولین تیر خریدم رو زدم ! یه کتاب فروشی خیلی خیلی بزرگ اونجا بود و از اونجایی که من اگه کتابفروشی ببینم دیگه کنترلم دست خودم نیست همینجور خرید کردم و حدود 800 هزارتومان در روز اول سفرمون به استرالیا که هنوز تو استرالیا هم نبودیم خرج کردم ! کتاب ها انقدر زیاد بودند که گفتیم اگه بخوایم ببریم با خودمون بار میشه واذیت میشیم درنتیجه گذاشتیم همونجا داخل صندوق و گفتیم دو هفته دیگه میایم اینارو میبریم. اینکار رو نکنید ! روزهای آخر سفرنامه متوجه میشید که چرا از این کار پشیمون شدیم !

عصر شده بود و ما فقط تونسته بودیم برج های پتروناس رو ببینیم. خلاصه قید جاهای دیگه رو زدیم و سریع رفتیم هتل و وسایل رو برداشتیم و تاکسی گرفتیم برای فرودگاه. جمعه شب بود و از قضا اونجا جمعه شب ها ترافیک افتضاحی حکم فرماست ! ترافیک در حدی بود که دیگه کم کم داشتیم نگران میشدیم به پرواز نرسیم و از سفر هیجان انگیزمون جا بمونیم ! حتی در حدی شد که خواستیم وسط اتوبان پیاده شیم و پیاده بریم ولی خداروشکر یکم جلوتر که رفتیم راه باز شد و بالاخره به موقع رسیدیم به فرودگاه. حتی از اینکه تابلوی پرواز ملبورن رو رو به روم میدیدم هیجان زده بودم ! باورم نمیشه که دارم میرم استرالیا ! سوار هواپیما شدیم و دقیقا عین همون پرواز دیشب ناامید کننده بود! مشکل این بود که برخلاف شب قبلی خوابم نمیومد و هیجان سفر هم نمیذاشت بخوابم. به معنای واقعی کلمه 8 ساعت زجر کشیدم !!!

هوا کم کم روشن شد و طلوع خورشید رو از پنجره های هواپیما میدیدم... دیگه روی دریا نبودیم و این خاک استرالیا بود که زیر پامون در حال سپری شدن بود... حدود 7 صبح بود که فرود اومدیم در فرودگاه بین المللی ملبورن... و این شروع سفر هیجان انگیز من به استرالیا بود...

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید