همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

عنوان : استرالیا – روز سوم- ملبورن
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز سوم- ملبورن

روز دومی بود که در ملبورن بودیم و بعد از صبحونه وقتی از هتل خارج شدیم تصمیم گرفتیم قبل از هرچیز برای سایر شهرهامون بلیط قطار بین شهری بگیریم. با کلی پیاده روی رسیدیم به ایستگاه قطار مرکزی و اونجا بهمون گفتن که همه ی قطارها پره و متاسفانه جایی نمونده ! اولین سفری بود که میدیدم چنین چیزی رو ! خلاصه دست از پا درازتر راه افتادیم تو خیابونا و بالاخره یه دفترگردشگری پیدا کردیم و مسیرهایی که میخواستیم با قطار بریم رو همگی هواپیما گرفتیم. جالب اینکه اونجا قیمت های هواپیما تفاوت چندانی با قطار نداره چون امکانات قطارهای بین شهریشون در حد هتل 5 ستارس.

خلاصه بعد از اینکه اینهمه از روزمون سر خریدن بلیط رفت، رفتیم به اولین مقصد گردشگریمون یعنی برج یوریکا. این برج بزرگترین برج ملبورن هست و از این جهت که میشه کل شهر رو از بالاش دید جذابیت زیادی بین گردشگران داره.

از بالای برج زیباترین چیزی که چشم نوازی میکرد اقیانوس بزرگ آرام بود که با ابهت آبی رنگ خودش به ملبورن صفای زندگی بخشیده بود. استادیوم بزرگ کریکت ملبورن هم جزو جاهای زیبایی بود که دیده میشد. این استادیوم قبلا استادیوم فوتبال بوده که با توجه به پرطرفدارتر بودن کریکت نسبت به فوتبال در این کشور تغییر کاربرد داده و الان استادیوم کریکت ملبورن شده. یه قسمت جالب از برج یوریکا قسمتی بود به اسم Edge. این قسمت که برای تجربه کردنش باید پول بیشتری برای بلیط میپرداختیم در اصل یه اتاقک شیشه ای هست که زیرش کامل شیشه هست و از بالای برج میتونید زمین زیرپاتون رو ببینید. یه سری جلوه های ویژه و سر وصدا هم اضافه کرده بودند که یکم ترستون بیشتر بشه ! کسایی که از ارتفاع میترسن واقعا میتونه براشون ترسناک باشه این تجربه ! برای من هم هیجان انگیز بود!

بعد از برج یوریکا به پارک گیاه شناسی ملبورن رفتیم. این پارک یه فضای خیلی بزرگه که از نظر جغرافیایی به چند قسمت تقسیم شده مثلا استوایی، سردسیری، خشک و... و در هرکدوم از این قسمت ها گیاه هایی که در این نواحی جغرافیایی رشد میکنن رو میتونید ببینید.

این پارک برای کسانی که اهل گل و گیاه هستند خیلی خیلی میتونه جذاب باشه. برای ما هم جذاب بود ولی گرمای هوای 12 ظهر یکم اذیت کننده بود و مجبور بودیم یا به سایه پناه ببریم یا سریعتر حرکت کنیم.

کمی که در پارک قدم زدیم و گرسنمون شد به یه مک دونالد در اون نزدیکی رفتیم. در استرالیا جدا از لهجه ی عجیب و غریبشون کلا عادت دارند کلمات رو کوتاه کنند. مثلا به جای Chocolate میگن Choccy  یا مثلا به جای Cup of tea میگن Cuppa  و به جای لپ تاپ میگن Lappy  ! حتی کلمه ی سلفی هم از همین لهجه به دنیا راه پیدا کرده. اونجا به مک دونالدز هم میگن Macca’s و کلا روی تابلوهاشون این کلمه رو نوشته. وقتی رفتیم مکدونالدز و یه برگر خوردیم متوجه قیمت های بالای اجناس در استرالیا شدیم. شما شاید با حدود 15 هزارتومان در کشورهای اروپایی بتونید یه برگر خوب بخورید یا مثلا در امریکا و کانادا با 20 هزارتومان. ولی در استرالیا حتی میتونست به 25 تومن هم برسه. کلا یکم قیمت ها بالاست در این کشور !

بعد از ناهار رفتیم مجددا به مرکز شهر و میدون معروف Federation Square. یه چیزی که در استرالیا نظرم رو جلب کرد این بود که برخلاف سایر نقاط دنیا مراکز خرید معمولا به شکل پاساژ های چند طبقه نیستند. بلکه بصورت تالار های تک طبقه طولانی با سقف های شیشه ای کمانی شکل هست که در یک کلمه به انگلیسی میشه Arcade and Laneway !!! این مراکز خرید به شکل سنتیشون که در زمان های قدیم وجود داشتند باقی موندند و به نظرم خیلی جذاب بود

این شکل از مراکز لاکچری خرید. یکم که در این راهروهای پاساژ مانند گشت زدیم مجددا بیرون رفتیم و در خیابون های شلوغ و سرسبز ملبورن به قدم زدن پرداختیم. به نظرم قدم زدن در سفرهای خارجی خیلی میتونه به ایجاد یه درک و تصور کلی از اون محل کمک کنه و با فرهنگ اجتماعی مردمش آشناتون کنه.

خلاصه اینکه بعد از گذروندن یه روز شهرگردی و دیدن دو سه تا از جاهای قشنگ ملبورن، به هتل رفتیم. برای فردا دوتا از بهترین جاهای ملبورن رو تصمیم گرفتیم که بریم. باغ وحش ملبورن و ساحل برایتون که به جعبه های رنگارنگش معروفه. در سفرنامه روز بعدی با این محل ها کامل آشنا خواهید شد...

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید