همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

استرالیا – روز هشتم- سیدنی / روز نهم- بریزبن

عنوان : استرالیا – روز هشتم- سیدنی / روز نهم- بریزبن
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز هشتم- سیدنی / روز نهم- بریزبن

سومین و آخرین روزی بود که در سیدنی بودیم. قرار بود شب به مقصد بریزبن پرواز کنیم. تا شب وقت داشتیم اگه جایی میخواستیم بریم بریم! بیشتر اون روز وقتمون رو صرف گشتن و پیاده روی در خیابون های شهر کردیم اما میخوام چندتا از جاهایی که نشد بریم رو هم براتون معرفی کنم که نایب الزیاره باشید اگه رفتید اون طرفا! پل معروف Harbour Bridge که درموردش نوشتم و عکس هم گذاشتم ازش یه امکان هیجان انگیز برای توریست ها فراهم میکنه که به نظرم میتونه جالب باشه درگروه های 13 نفره میتونید به پیاده روی معروف این پل برید. پیاده روی به این شکله که اول به همه ی اعضای گروه لباس ویژه میدن و شما رو با یک میله آهنی میبندن به نرده ی کنار پل. همچنین با یک طناب به نفرجلویی و عقبیتون وصل میشید. بعد شروع میکنید راه رفتن از روی کمان مرتفع برج که عکسش رو گذاشتم براتون که بهتر متوجه بشید. ارتفاع زیاد پل از سطح دریا و میله ای بودن زیر پاتون باعث میشه ارتفاع رو کاملا حس کنید و هیجان زیادی داره. عکسش رو میذارم قطعا از توضیحم بهتر خواهد بود و هیجان رو کاملتر منتقل خواهد کرد. البته بلیط های این پیاده روی یکم گرون هستن!

جای دیگه ای که میتونید برید برج مخابراتی سیدنی یا Sydney Tower هست که اونم برای مشاهده ی کل شهر از بالا میتونه تجربه ی قشنگی باشه. عکس این برج رو گذاشتم میتونید ببینید.

ساحل های متعدد سیدنی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. معروفترین ساحل این شهر ساحل Bondi هست که در فصول گرم ساحل جای سوزن انداختن نیست اونجا! شن های طلایی رنگ سواحل استرالیا همه جای دنیا زبانزد خاص و عام هستند.

به نظرم جای خاص دیگه ای نمیمونه که یا نرفته باشم یا اینجا معرفی نکرده باشم. خلاصه ما بیشتر روزمون رو در خیابان معروف King گذروندیم و از شلوغی زیبای شهر استفاده کردیم. شب به فرودگاه رفتیم و سیدنی رو به مقصد بریزبن ترک کردیم. بریزبن بعد از سیدنی و ملبورن سومین شهر بزرگ استرالیاس. این شهر مرکز ایالت کویینزلند هست که بعلت استوایی بودن آب و هوا و پوشش گیاهی گسترده به ایالت سبز استرالیا معروفه. یه فرق بزرگی که این ایالت با سایر ایالات داره اینه که در این ایالت بغل کردن کوالا قانونی هست !!! سایر ایالات متاسفانه اینکار رو هنوز قانونی نکردن درنتیجه الان شما میتونید هدف من رو از اومدن به شهر بریزبن درک کنید! شب رسیدیم و به هتلمون رفتیم.

صبح روز بعد که پاشدیم مقصدمون کاملا واضح بود! Lone Pine Koala Sanctuary ! اینجا میتونم بگم بهترین تجربم در استرالیا بود! این محل یه جای خیلی بزرگ در حومه ی شهر بریزبن هست که فضای سبز وسیعی داره و انواع حیوانات استرالیایی اونجا ولن! کوالاهای زیادی که میتونید بغلشون کنید و باهاشون عکس بندازید ( البته پولی ! ) و کانگوروهای خیلی خیلی زیادی که در فضای سبز میچرخن و میتونید ساعت ها درکنارشون باشید. وقتی به این محل رسیدیم اول از همه به قسمت عکس انداختن با کوالا ها رفتم و بالاخره تونستم یه کوالا رو بغل کنم! برخلاف انتظارم پوست زبری داشت ولی خوبیش به اینه که وقتی بغلش میکنید اون هم میچسبه بهتون و سعی میکنه در همون حالت چرت بزنه! بوی اکالیپتوس از شعاع 5 متریشون حس میشه!

بعد از عکس انداختن با کوالاها به قسمت کانگورو ها رفتم. غذاشون اونجا آماده بود و میتونستیم بریزیم کف دستمون و بهشون بدیم بخورن. من هم شروع کردم به غذا دادن به کانگورو ها. وقتی میخوان غذارو از کف دستتون بردارن میتونید خیسی زبونشون روی کف دستتون رو حس کنید!! یه کانگورو اونجا بود که انقد هیکل درستی داشت من گفتم این قطعا باشگاه میره! فیگور هم میگرفت تازه با بازوهاش!!! به اون هم غذا دادم ولی آنچنان از بازو تا نوک انگشتامو لیس زد که دیگه پیشمون شدم!!

بعد از کمی گذروندن وقت بین کانگوروها در همون محوطه ی پارک یه ناهار مختصر گرفتیم و خوردیم. بعد از ناهار گوسفند های استرالیایی رو یه نگاه انداختیم و من مجددا رفتم قسمت کانگوروها. یه کانگورو دور از جمعیت خوابیده بود ( با پوزیشن لب ساحل ! ). من هم کنارش دراز کشیدم و یکم با گوشاش بازی کردم. اصلا کاری ندارن! فک کنم یه ساعتی پیشش بودم. خلاصه اینکه اینهمه گفتم برای تجربه ی حیوانات استرالیایی بریزبن بهترین جاست بدلیل این مکان بود که گفتم! حتما تجربش میارزه. خلاصه حدود غروب بود که از این محل زیبا خارج شدیم و با اتوبوس به بریزبن برگشتیم. فقط همین یک شب قرار بود بریزبن باشیم و فردا شبش قرار بود به شهر شمالی ایالت کویینزلند یعنی کرنز پرواز کنیم تا یکی از عجایب هفتگانه ی طبیعی دنیا رو ببینیم. البته قصد داشتیم فردا تا شب جاهای دیدنی بریزبن رو هم ببینیم!

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید