همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

سفرنامه ژاپن | قسمت دوم

عنوان : سفرنامه ژاپن | قسمت دوم
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

#ژاپن – روز اول- اوساکا

نصف شب بود که به سمت فرودگاه امام حرکت کردیم. پروازمون به مقصد دوبی بود و بعد از حدود 4 ساعت توقف در دوبی به فرودگاه اوساکا پرواز میکردیم. همزمان با ایام عید فطر بود و وقتی به دوبی رسیدیم کاملا حال و هوای عید در فرودگاه برقرار بود. پرواز به مقصد اوساکا انجام شد و حدود 10 ساعت بعد به این شهر رسیدیم. فرودگاه شهر اوساکا رو آب قرار داره و باند فرود هواپیما فاصله ی خیلی کمی با دریا داره بطوری که موقع فرود احساس میکنید روی آب دارید فرود میاید. برام جالب بود چنین چیزی! اما جالب تر از اون وقتی بود که وارد فرودگاه شدیم. نظم و مرتب بودن در همه ی ابعاد کاملا حس میشد. کنترل پاسپورت خیلی سریع و بدون معطلی انجام شد. اولین کشوری بود که بارهای مسافرین رو با سگ های تربیت دیده چک میکردن تا یه وقت چیز مخدری توش نباشه. یه فرم داخل فرودگاه بهمون دادن که پر کنیم و محل هتل و مدت موندنمون رو داخلش باید مینوشتیم.

خلاصه از فرودگاه دراومدیم و یه تاکسی گرفتیم به مقصد شهر. در راه شهر کارخونه های متعددی دیده میشدن. انواع و اقسام کارخونه ها و ساختمون های صنعتی در حومه ی شهر قرار داشتند اما خب هیچ اثری از آلودگی در هوا دیده نمیشد. نزدیک شهر که شدیم پل معلق بزرگ شهر و چرخ و فلک شهر از دور نمایان شدن. اوساکا آسمان خراش داره ولی خب کمتر از توکیو. داخل شهر جالبترین چیزی که جلب توجه میکنه رانندگی و پارک کردن ماشین ها در کنار خیابونه. انقد منظم و قشنگ رانندگی میکنن آدم دلش میخواد واقعا بمونه اونجا! در تاکسی ها بین راننده و صندلی های پشتی یه شیشه قرار داره و تمام اطلاعات راننده و تاکسی روش چسبیده شده تا مسافر اطلاع کامل از ماشینی که داخلش نشسته داشته باشه.

به هتل که رسیدیم وسایل رو گذاشتیم و کمی خوابیدیم تا خستگی سفر 14 ساعته از تنمون بیرون بره. حدودای ظهر بود که پاشدیم و رفتیم به مرکز شهر تا اولین کاری که وقتی به شهر جدید میریم انجام میدیم رو تجربه کنیم، یعنی قدم زدن در مرکز شهر. مرکز شهر اوساکا در محله ی Shinsaibashi متمرکز شده که از انواع و اقسام مغازه ها و پاساژ ها و رستوران های سنتی تشکیل شده. معماری های جالب و تابلو های رنگی رنگی که در کوچه های پر رفت وآمد نصب شده جذابیت شهر رو دوچندان میکنه. یه رودخونه در این محله قرار داره که محل خوبی برای عکس گرفتن و دیدن محیط اطراف هست.

در خیابون های باریک این محله که قدم میزدیم رستوران های ژاپنی متعدد خیلی به چشم میومدن. رستوران ها که عمدتا غذاشون سوشی هست معمولا چند تا از نمونه غذاهاشون رو داخل ویترین قرار دادن تا مشتری بتونه ببینه چی قراره بخوره. ژاپنی ها بر خلاف چینی ها خیلی روی تغذیشون حساس هستن و کمتر جایی میتونید پیدا کنید که حیوانات عجیب و غریب سرو بشه.

جلوی مغازه ها دخترهای کوچیکی رو گذاشتن که با صدای نازکشون جیغ میزنن و مشتری ها رو تشویق به بازدید از مغازه میکنن. غیرممکنه برید ژاپن و با این صحنه مواجه نشید. آرایش دخترهای ژاپنی هم خیلی برام جالب بود. رژ گونه رو کاملا بصورت دایره با مرز های مشخص روی گونه هاشون میزارن. عین کارتون هاشون!

داخل این محله یه پاساژ با سقف شیشه ای کمانی هم وجود داره که یه مقدار چیزای لاکچری تر داره. اسم این پاساژ Shinsaibashi Suji هست. داخلش رستوران های زیادی هم هست که بازهم یکی جلوشون جیغ میزنه و مشتری هارو دعوت میکنه. یه خصلت خیلی جالب در ژاپن اینه که وقتی شما وارد یه مغازه یا رستوران میشید تمام کارکنان اون محل باصدای زیرشون یکصدا فریاد میزنن Irasshaimaseeeeeeeee !!! یعنی ورود شما رو خوش آمد میگن! کلا باید به این صدا عادت کنید چون داخل هر مغازه ای که باشید چند بار این رو خواهید شنید!

برای من ژاپن یه دنیای جدید بود. اولین روزی که در ژاپن و در شهر اوساکا بودم انقد برام هیجان انگیز بود که شب خوابم نمیبرد. خیلی ژاپن متفاوت بود با دنیای مدرن! مدرن بود ولی مدرن بودنش فرق داشت! تو خیابون با هر کسی چشم تو چشم بشید بهتون لبخند میزنه و حتی ممکنه تعظیم کنه. اینهمه احترام و نظم و کاردرستی رو واقعا هیچ جای دنیا ندیدم.

تا شب توی خیابون ها گشتیم و از مغازه ها دیدن کردیم. شب برای شام یه مک دونالدز رفتیم و بعدش هم رفتیم هتل.

داخل لابی هتل یه خرگوش زندگی میکرد به اسم هیروشی که خیلی خیلی خیلی ناز بود! من کلا هر وقت میرفتیم هتل سرگرم بازی با هیروشی داخل لابی میشدم و فقط موقع خواب میرفتم اتاق! حالا عکس هایی که روز آخر با هیروشی گرفتم رو هم بعدا خواهید دید!

برای فردا کلی برنامه مهیج داشتیم. داشتم از تک تک لحظاتم در ژاپن لذت میبردم...

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید