همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

سفرنامه ژاپن | قسمت سوم

عنوان : سفرنامه ژاپن | قسمت سوم
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

#ژاپن – روز دوم- اوساکا

روز دومی بود که در اوساکا بودیم و قصد داشتیم بعد از یه روز هیجان انگیز که در مرکز شهر داشتیم، از جاهای دیدنی شهر اوساکا دیدن کنیم. بعد از صبحونه رفتیم به مهمترین جاذبه ی گردشگری شهر اوساکا یعنی کاخ سلطنتی اوساکا.  این کاخ که نقش مهمی در طول تاریخ کشور ژاپن داشته در یه محوطه ی باز و طبیعی ساخته شده.  این کاخ سال 1586 میلادی به دستور مبارز و سیاستمدار ژاپنی- تویوتومی هیدیوشی در مدت فقط 3 سال ساخته شد که البته بارها توسط سلسله های مختلف تخریب شد و بازسازی شد. از محلی که از ایستگاه مترو پیاده شدیم تا به این کاخ برسیم یه محوطه ی بزرگ رو باید طی میکردیم که خودش دست کمی از کاخ نداشت. کاخ های کوچیکتر در مسیر ساخته شده بودند و درخت های عظیم الجثه اون محوطه رو پوشونده بودند. شاید میلیون ها جیرجیرک روی این درخت ها رو پوشونده بودند و سمفونی جالبی رو ایجاد کرده بودند! در مسیر همچنین یه رودخونه ی آروم و زیبا وجود داشت که فضای تاریخی فیلم های ژاپنی رو کاملا تداعی میکرد. بعد از اینکه کمی جلوتر رفتیم رسیدیم به خود کاخ. کاخی بزرگ و زیبا که به سبک معماری ژاپنی در چند طبقه ساخته شده بود. در محوطه ی نزدیک کاخ چندتا نیمکت بود که روشون نشستیم و به پرنده های اطراف کاخ یکم نون دادیم.

بعد از کمی گشتن در محوطه ی آرامش بخش کاخ بزرگ اوساکا، مجددا به ایستگاه مترو برگشتیم و رفتیم به سمت مرکز شهر.

یکی دیگه از جاهایی که بعدش رفتیم آکواریوم اوساکا بود. این آکواریوم رو حتما توصیه میکنم چون خیلی بزرگه و انواع مختلفی از جانداران آبزی رو میتونید اونجا ببینید. عروس های دریایی این آکواریوم و پنگوئن هاش خیلی برام جالب بودن.

بعد از کمی گشتن در آکواریوم رفتیم برای ناهار. ازونجایی که سوشی اصلا به معده ی من سازگار نیست رفتیم مک دونالدز و کلسترول زدیم به بدن! یکم که خستگی در کردیم مجددا سوار مترو شدیم. متروی اوساکا هم مثل توکیو خیلی بزرگه و ایستگاه ها توسط پاساژهای زیرزمینی به هم وصلن.

مقصد بعدیمون موزه ی تاریخ اوساکا بود. این موزه که تعداد زیادی از نقاشی ها و وسایل به جا مونده از تاریخ طویل امپراتوری ژاپن رو در خودش جا داده برای من که به تاریخ علاقه مندم واقعا جای فوق العاده ای به شمار میره. کلا توصیه میکنم قبل از هر سفر خارجی یه مطالعه درمورد تاریخ اون کشور داشته باشید تا در موزه هاش بتونید حداکثر استفاده رو ببرید.

یکی از اجناسی که در طول تاریخ مختص امپراتوری ژاپن بوده و هنوز هم تولیدش ادامه داره شمشیر سامورایی هست. این شمشیر ها که قدرت برندگی خیلی بالایی دارن میتونن یه ستون فلزی رو از وسط به دو نیم کنن! در این موزه شمشیرهایی که در طول تاریخ برای جنگ های مختلف و ترور شخصیت ها استفاده شده هم موجوده. اونجا همچنین این امکان وجود داشت که یه عکس یادگاری با لباس های رزم ژاپنی و شمشیر سامورایی بندازم که برام خیلی ارزش داشت! امروزه هم شمشیرهای سامورایی تولیدشون ادامه داره البته کاربردشون رو نمیدونم ! قیمت این شمشیر ها حدود 150 میلیون تومان هست! دوستانی که علاقه دارن میتونن از سایت kenjutsu.ir دیدن کنن. این سایت شمشیرهای سامورایی اصل در ایران میفروشه.

بعد از گذروندن چند ساعت فوق العاده در این موزه حدودای غروب بود که مجددا به سمت مرکز شهر رفتیم. روز خیلی خوبی بود. تونسته بودیم کاخ اوساکا، موزه تاریخ و آکواریوم رو ببینیم. یکم در مرکز شهر قدم زدیم و از مغازه های رنگارنگی که هیچوقت حوصله آدم رو سرنمیبرن دیدن کردیم. برای فردا برنامه متفاوتی داشتیم. از یکی از شرکت های گردشگری یه تور برای فردا رزرو کردیم که دو شهر کیوتو و نارا رو پوشش میداد. داخل آژانس گردشگری که نشسته بودم اولین زمین لرزه ی این سفر رو احساس کردم. البته زلزله برای ژاپنی ها خیلی مساله عادیی به شمار میرفت و کسی عین خیالش نبود. توی مدت یک هفته ای که در ژاپن  بودم حدودا سه یا چهار بار زلزله اومد که گویا تبدیل به عادت شده بود. اما درمورد نارا و کیوتو میگفتم... جاهای خیلی زیبایی در این شهرها وجود داره که در پست بعدی اشاره خواهم کرد.

بعد از اینکه به هتل برگشتیم طبق معمول یکم با هیروشی بازی کردم و چندتا عکس هم انداختیم! ای کاش میشد این خرگوشو با خودم ببرم ایران!!!

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید