همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

سفرنامه ژاپن | قسمت چهارم

عنوان : سفرنامه ژاپن | قسمت چهارم
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

#ژاپن – روز سوم- کیوتو و نارا

روز سومی بود که در اوساکا بودیم اما با توری که روز قبل رزرو کرده بودیم قرار بود به دوتا از شهر های زیبای اطراف اوساکا به نام کیوتو و نارا بریم. صبح بعد از خوردن صبحونه سوار اتوبوسی شدیم که جلوی هتل منتظرمون بود و به سمت شهر کیوتو حرکت کردیم. حدود یک ساعت در راه بودیم. تور لیدری که اون روز همراهمون بود یه آقای مسن ژاپنی بود که علیرغم سنش با انرژی خیلی بالا برامون همه چیز رو توضیح میداد و در بحث ها شرکت میکرد. یه نکته که در مورد ژاپنی ها بگم اینه که وقتی انگلیسی صحبت میکنند لهجه ی افتضاحی دارند! درحدی که من واقعا هیچی نمیفهمیدم از حرف زدنشون! اما با این حال خیلی لهجه ی جالب و بانمکی دارن. این موضوع رو در یوتیوب هم میتونید در قالب ویدیوهای طنز ببینید!

به کیوتو که رسیدیم اول از همه رفتیم به کاخی به نام نیجو. این کاخ که درحدود 400 سال قبل کانون حکومت امپراتور ژاپن بوده از معماری و نقاشی های خیلی زیبایی در درونش برخورداره که برای من بعنوان یک توریست خیلی جالب بود. این کاخ از چند ساختمون کنار هم تشکیل شده که مهمترین و بزرگترینشون به اسم Ninomaru هست. بعد از یکم عکس گرفتن مقابل این کاخ زیبا رفتیم به مهمترین مرکز دیدنی شهر کیوتو یعنی پاویون طلایی یا Kinkaku-ji. از زیبایی این محل هرچی بگم کمه ! ویلای طلایی رنگی که در وسط برکه و در میان درخت های پر از شکوفه ی محوطه ی بزرگی قرار داره و زیباییش با روان آدم بازی میکنه! این پاویون در اصل ویلایی برای شوگون های ژاپن در طول تاریخ بوده که دو طبقه ی بالایی از سه طبقش از طلا ساخته شده و محیط اطرافش که پر از گل و آرامش آب هست ذهن رو آروم میکنه واقعا! این محل یه مدت هم تبدیل شده بود به چایخانه. الان در داخل این ساختمون دوتا مجسمه فقط قرار داره و بیشتر محیط بیرونش هست که به شدت زیباست!

در اطراف این ویلا در همون محوطه کافه های خیلی کوچیک و سوغاتی فروشی هایی هم وجود داره که برای توریست هایی که دوس دارن در این محل کمی استراحت کنند جای مناسبی به نظر میرسه ولی خب تور ما چون عجله داشت بعد از کمی گشت و گذار در محوطه ی پاویون به اتوبوس ها برگشتیم تا بریم برای ناهار!

ناهار در یک رستوران ژاپنی سرو شد که همه سوشی خوردن ولی خب من ماهی خوردم ( از نوع پخته ! ) بعد از ناهار از کیوتو خارج شدیم و رفتیم به سمت شهر نارا.

به نارا که رسیدیم اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد آهوهای زیادی بود که در خیابون ها ول بودن! شاید بتونم بگم همونقدر که در تهران گربه داریم اونجا آهو میتونید ببینید! از اتوبوس که پیاده شدیم روبروی معبد Todaji بودیم. این معبد هم محوطه ی اطرافش خیلی زیبا بود و پر از آهو بود! آهوهای اون اطراف حتی یادگرفته بودن که درجواب غذا دادن بهشون تعظیم کنن ! خلاصه بعد از عبور از بین تعداد زیاد آهو ها رسیدیم به خود معبد! این معبد که یک معبد بودایی هست ( برخلاف دین اکثریت ژاپنی ها که شینتو هستند ) برای خیلی از ژاپنی ها مقدس به شمار میره و طبیعتا توریست های زیادی هم از اونجا دیدن میکنن. داخل معبد خانم هایی بودند که کیمونو بر تن برای معبد کار میکردند و ما که خواستیم باهاشون عکس بگیریم حتی قبول نکردن! این اولین ژاپنی هایی بودند که میدیدم تن به خواسته ی توریست نمیدن! البته خب با توجه به قداست کارشون برای خودشون به نظرم حق داشتن کاملا. بعد از کمی گذروندن وقت در معبد به محوطه ی بیرونش رفتیم مجددا. در اطراف این معبد بزرگترین پارک ژاپن به نام پارک نارا قرار داره. داخل این پارک هم مثل خود شهر تعداد فراوونی آهو وجود داشت و همچنین ستون ها و ناقوس هایی هم برای ورود به معبد قرار داشت که به زیبایی این مکان افزوده بود.

بعد از اینکه گشت و گذارمون تموم شد سوار اتوبوس شدیم و دیگه حرکت کردیم به سمت اوساکا. در اتوبوس تور لیدرمون از همه ی اعضا پرسید که اهل کدوم کشورن. از همه کشورا از جمله امریکا، کره و چین اومده بودن. وقتی ما گفتیم اهل ایرانیم گفت آره ایرانیای زیادی برای کارگری میومدن ژاپن!!! این هم حسن ختامی بود بر روز زیبامون در کیوتو و نارا!

به اوساکا برگشتیم. آخرین شبی بود که در این شهر بودیم و فردا ظهر قرار بود به مقصد توکیو پایتخت رویایی کشور ژاپن پرواز کنیم...

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید