همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

سفرنامه ژاپن | قسمت پنجم

عنوان : سفرنامه ژاپن | قسمت پنجم
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

#ژاپن – روز چهارم و پنجم- توکیو

صبح زود از خواب پاشدیم و بعد از خوردن آخرین صبحانه در هتل اوساکا و بعد از یه وداع عاطفی با هیروشی به سمت ایستگاه راه آهن شهر اوساکا حرکت کردیم. حدودای ظهر بود و قطارمون به مقصد توکیو حرکت کرد. ژاپن یه سری قطارهای سریع السیر داره به اسم Shinkansen که در کل دنیا معروف هستند و مسافت 500 کیلومتری بین اوساکا و توکیو رو در مدت 3 ساعت و نیم طی کردیم و به توکیو رسیدیم. یه نکته جالب در قطار ها این بود که ماموری که بلیط های هر واگن رو چک میکرد وقتی میخواست به واگن بعدی بره رو به جمع میکرد و تعظیم میکرد و بعد به واگن بعدی میرفت! به توکیو رسیدیم... وسعت و بزرگی شهر در نگاه اول آدم رو سرجاش میخکوب میکرد! آسمان خراش های بلند، جمعیت فراوان، خطوط مترو گیج کننده و درعین حال نظم بی نظیر این شهر در کل دنیا مثال زدنیه. درهیچ کجای دنیا مشابه توکیو ندیدم و واقعا به نظرم وارد دنیای جدیدی شده بودم. در سرتاسر شهر برج بسیار بلند توکیو به نام Tokyo Skytree با طرح زیباش دیده میشه و همچنین برج قرمز رنگی که به طرح برج ایفل ساخته شده به نام برج توکیو هم نمای زیبایی به شهر داده. از ایستگاه قطار مرکزی که وارد ایستگاه مترو شدیم خطوط متعدد و بی نهایت متروی شهر روی نقشه مترو جلب توجه میکرد. خطوط انقدر زیاد بودن که تقریبا هر نقطه ای از شهر میخواستیم بریم به راحتی میتونستیم با مترو بریم اونجا.

به هتل که رسیدیم و وسایلمون رو گذاشتیم حدودای غروب بود و تصمیم گرفتیم به یکی از محله های معروف توکیو به نام Akihabara بریم. این محله محله ی کارتونی و مرکز انیمه های کشور ژاپن هست. وارد این محله که میشید انگار وارد دنیای انیمیشن ها و بازی های رایانه ای شدید. ساختمون های رنگارنگ با چراغ ها و نورپردازی های متعدد و خانم هایی که با لباس های کارتونی جلوی هر مغازه و مرکز بازی ایستادند و عابرین رو به دیدن مغازشون دعوت میکنند. یکم که در این محله راه رفتیم از مغازه های اون اطراف دیدن کردیم. مغازه ها همه چند طبقه و همگی وسایل بازی و کارتون و لوازم کامپیوتر فروشی هستند. اونجا برای بچه های نسل جدید و خود ما میتونه یه بهشت باشه که ساعت ها درش بگردن و خسته نشن! واقعا محیط شاد و رنگارنگش بی نظیر بود و پمپ انرژیی بود که خستگیمونو در برد!

اما دیگه اواخر شب شده بود و تصمیم گرفتیم به هتل بریم. در راه هتل برج زیبای توکیو به خوبی دیده میشد و نزدیکمون بود. بعد از اینکه یکم با اون هم عکس انداختیم راهی هتل شدیم! خیلی هیجان زده بودیم و دوست داشتیم از این شهر افسانه ای بیشتر دیدن کنیم و منتظر روزهای آتی بودیم...

فردا صبحش بدون وقفه صبحونه خوردیم و از هتل خارج شدیم. میخواستیم به یکی دیگه از محله های معروف ژاپن بریم به اسم Asakusa. این محله یه حالت راهرو مانند باریک و روباز داره که در دوطرفش پر بازارهای سنتی و سوغاتی فروشی ژاپنی هست و این مسیر طولانی رو با دیدن مغازه های کوچیک و متعدد دو طرف گشتیم و کلی هم سوغاتی خریدیم. اصولا سوغاتی های خوب ژاپن شامل چوب غذاخوری، آباژورهای کاغذی ، مجسمه های بودا، کیمونو و ... هستن که همه رو میتونید از اینجا تهیه کنید! حتی میتونید همونجا یه کیمونو بپوشید و عکس بگیرید! در انتهای این مسیر طولانی معبد بزرگ Sensoji قرار داره که زیبایی این محله رو دو چندان کرده. رنگ قرمز معبد و رنگ قرمز مغازه های محله ی آساکوسا هماهنگی فوق العاده زیبایی از این رنگ بوجود میارن و زیبایی فوق العاده ای رو به این محله بخشیدن.

بعد از خرید کردن رسیدیم به انتهای مسیر که همون معبد سنسوجی هست. اونجا هم یه عودی روشن کردیم و به حضرت بودا عرض ارادت کردیم!

بعد از آساکوسا و صرف ناهار، رفتیم به پارکی به اسم Ueno. این پارک یکی از زیباترین جاهای توکیو هست از این جهت که گیاهان خیلی خاصی داره که میتونید بینشون قدم بزنید. یه قسمتی از این پارک بود که یه گیاهای خاصی داشت که اسمشو نمیدونم ولی عکساشو میزارم! برگای خیلی بلندی داشت و قدم زدن بینشون خیلی حس عجیب و قشنگی بهم داد! این پارک واقعا زیبا بود و بهمون ثابت کرد توکیو حتی پارک هاش هم با بقیه جاها فرق داره!

بعد از گشت و گذار در پارک Ueno رفتیم به آسمان خراش بی نظیر توکیو، برج Tokyo Skytree . این برج درسال 2012 ساخته شد و تا مدت ها بلند ترین برج دنیا بود. طرح و معماری متفاوت این برج با سایر برج های بلند دنیا این برج رو خیلی خاص کرده بود. چند طبقه پایینش تجاری بودن و طبقات بالاش اداری. میتونید با تهیه بلیط برید بالاش و ما هم همینکار رو کردیم. به آخرین طبقه برج حیرت انگیز اسکای تری رفتیم. شهر بی انتهای توکیو از بالای این برج به خوبی دیده میشد... بهترین کاربرد این برج هم به نظرم همین بود... دیدن ابهت بی انتهای توکیو و لذت بردن از افق بی پایانش.

هوا تاریک شده بود و دیگه برگشتیم پایین و به سمت هتل حرکت کردیم. برناممون برای فردا مشخص بود و میخواستیم به دیزنی لند توکیو بریم!

با کلی هیجان شب رو به خواب رفتیم!...

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید