همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
مقصد سفرت انتخاب کن Mountain View
سفر رایگان
هر مقصدی را انتخاب کنی سفر هاش برات پیامک میشه فقط مقصد سفرت انتخاب کن و شماره ات را ثبت کن؟!

انتخاب مقصد

ژاپن , سفرنامه , تور , طبیعت گردی ,تور طبیعت گردی , سفر , راهنمای سفر , تور شهر گردی سفرنامه ژاپن | قسمت هشتم

عنوان : سفرنامه ژاپن | قسمت هشتم
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
1397/01/30
توضيحات :

ژاپن – توکیو- روز آخر

روز آخری بود که در کشور ژاپن بودیم و واقعا ناراحت بودم چون این کشور برای من تجربه ای خیلی خیلی متفاوت با کشورهایی که قبلا دیده بودم بود. به خودم میگفتم من در آینده باید به این کشور برگردم. اما قبل از ناراحتی های فراق باید روز آخرمون در توکیو رو سپری میکردیم !

بعد از صرف صبحونه رفتیم به توری که رزرو کرده بودیم. تورمون مال خارج شهر بود و قرار بود به محل مقدسی بریم به نام کاماکورا. این محل که شامل یک کوه و یک مجسمه ی بودای بزرگ هست در نزدیکی توکیو قرار داره.  بعد از حدود یک ساعت به کاماکورا رسیدیم. مجسمه ی بزرگ بودا از همه ی بوداهایی که در چین دیده بودم بزگتر بود. خیلی از ژاپنی های بودایی برای عبادت به اونجا اومده بودن و در حال نیایش بودن. اونجا در حال عکس گرفتن بودیم که یه پیرمرد ژاپنی اومد بهمون یه مقوای بزرگ داد که اولش فک کردیم گداس ولی روی مقوا رو که خوندیم نوشته بود که هیچکس رو نداره و خیلی تنهاست و فقط میخواد دوست اینترنتیش باشیم! خیلی دلم سوخت براش وقتی برگشتم ایران یه مدت ایمیل میدادیم بهش ولی دیگه قطع شد رابطه. برام صحنه ی جالب و غم انگیزی بود. بعد از اینکه مجسمه رو دیدیم رفتیم به کوهی که پله میخورد میرفت بالا و در هر چند قدمش ده ها مجسمه ی کوچیک بودا چیده بودند. خیلی فضای قشنگی بود واقعا خصوصا اینکه یکم که از کوه بالا رفتیم نمای زیبای اقیانوس آرام به چشم خورد و حس خیلی قشنگی رو به آدم القا میکرد. یکم که نفس تازه کردیم و از کوه پایین رفتیم سریعا برگشتیم به توکیو چون جاهای دیگه ای مونده بودن که میخواستیم ببینیم! شما اینکارو نکنید اصلا مسافرت عجله ای چیز خوبی نیست!

به توکیو که رسیدیم رفتیم به یکی از مهمترین جاذبه های توریستی توکیو. کاخ امپراتوری. این کاخ که در قرن 17 ساخته شده همچنان محل سکونت امپراتور ژاپن هست که همین قضیه به نظرم به جذابیتش خیلی اضافه میکنه ! اطراف کاخ پر از نیروهای امنیتی بودن و فقط یک در مخصوص توریست ها بود که میتونستیم واردش بشیم و از محوطه ی اطراف کاخ دیدن کنیم. محوطه ی اطراف کاخ شامل یه رودخونه ی بزرگ و فضای سرسبز زیبایی بود که کاملا آدم رو از جو شلوغ و متمرکز توکیو جدا میکرد.  اینکه داخل کاخ رو اجازه میدن ببینیم یا نه رو نمیدونم حداقل اون روزی که ما بودیم چنین چیزی نبود و فقط محوطه ی اطراف کاخ قابل بازدید بود که البته به نظرم زیباییش دست کمی از داخلش ( عکساشو دیدم ! ) نداشت!

در محوطه ی کاخ که بودیم باز بارون خیلی شدیدی شروع به باریدن کرد و فضای سبز اطراف کاخ رو بسیار زیبا و آروم کرد. دوس داشتم همونجا بمونم و برنگردم ایران !

بعد از کاخ امپراتوری رفتیم به محله ی مدرنی به نام Odiba. این محله که مرکز تکنولوژی و علوم شهر توکیو هست کاملا از ساختمون هاش معلومه که به چه منظوری ساخته شده. انواع و اقسام ربات ها و تکنولوژی های کامپیوتری که در ژاپن اختراع شدن از همین محله شروع شدن. جلوی یکی از ساختمون ها ربات خیلی بزرگی گذاشته بودند که گویا ماکتی از همون ربات معروف و هوشمند ژاپنی ها به نام  آُسیمو بود. آسیمو افتخار ژاپنی ها بود. نماد پیشرفت ژاپن در زمینه ی تکنولوژی به شمار میرفت و البته با اینکه بعدش ربات های دیگه ای هم ساخته شدن که پیشرفته تر هم بودن ولی این ربات محبوبیت خاصی در ژاپن داره.

یکی از جاهایی که در این محله خیلی طرفدار داره مجسمه آزادی هست! مجسمه ای که عینا شبیه مجسمه آزادی در نیویورک ساخته شده و مو نمیزنه! حتی پلی هم اون اطراف به سبک پل بروکلین نیویورک ساخته شده که شباهت رو دو چندان میکنه! خلاصه اونجا هم یه چندتا عکس گرفتیم و دیگه یواش یواش بساط رو جمع کردیم که از ژاپن زیبا خداحافظی کنیم!

به هتل برگشتیم و وسایل رو جمع کردیم و به فرودگاه بسیار بزرگ ناریتا رفتیم. فرودگاه ناریتای توکیو از مدرن ترین و بزرگترین فرودگاه های جهان به شمار میره. پروازمون مجددا امارات بود و به مقصد دوبی انجام میشد. من که کل پرواز رو خوابیدم ولی گویا اونطور که میگفتن خیلی تکون داشته !

سفر ژاپن با همه ی زیبایی هاش تموم شده بود و من به خودم قول دادم که یه روز به ژاپن برخواهم گشت! این کشوربرای من فراموش نشدنی بود...

ژاپن همسفر باشیم

شهراد غفاری
سپاس که تجربیات گرانبهای سفرتان را با ما در میان گذاشتید
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید