همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
مقصد سفرت انتخاب کن Mountain View
سفر رایگان
هر مقصدی را انتخاب کنی سفر هاش برات پیامک میشه فقط مقصد سفرت انتخاب کن و شماره ات را ثبت کن؟!

انتخاب مقصد
ایمیل
کد امنیتی
تور لیدر محترم :
شما می توانید به صورت کاملا رایگان سفرتون را در این صفحه نمایش دهید باما تماس بگیرید

طبس گردی

برای شرکت در تور طبس گردی به قسمت بالایی صفحه مراجعه کنید  فقط کافیست شماره تماستون را در فرم بالایی صفحه قرار دهید تا سفر ها برای شما پیامک شود

تور طبس همسفرباشیم

رمل های کویری

آبشار نمکی

جاذبه های طبس

ما این سفر در فصل پاییز و آبان ماه رفتیم  فاصله تهران تا طبس حدود 805 کیلومتر می باشد  ما ساعت  9:30 شب از تهران حرکت کردیم  و ساعت  8:30 دقیقه  به شهر خور رسیدیم  و صبحانه را در رستوران سالار کویر خوردیم  ظاهر خاصی نداشت ولی بد هم نبود

شماره تلفن رستوران سالار کویر  :03146325670  -- 03158525670 – 09133235670

نکته مهم :

ما بعد از صبحانه به شهر طبس رفتیم در مسیر اتوبوس را بازرسی می کنند و یه خورده سخت گیری می کن حواستون باشه چیز خاصی همراهتون نباشه و خود شهر طبس هم شهر مذهبی و دارای دادستانی بسیار سخت گیری می باشد پس بهتره ظاهرتون هم مناسب باشه

چشمه مرتضی علی :

تورطبس همسفرباشیم

اقامت گاه ما طبس بود و ما بعد از ناهار به سمت چشمه مرتضی علی حرکت کردیم  لوکیشن این چشمه عجیب براتون در زیر قرار دادم فاصله چشمه تا طبس 31 کیلومتر می باشد  که 40 دقیقه حدودا طول می کشد

بعد از 15 دقیقه که در مسیر رود خانه به سمت چشمه حرکت می کنید به نزدیکی چشمه میرسید چون غلظت آن با آب رودخانه متفاوت است با آب روخانه مخلوط نمی شود و شما وقتی در رودخانه حرک می کنید یه پاتون در آب گرم قرار دارد و یه پاتون در آب سرد

چشمه مرتضی علی همسفرباشیم

چشمه مرتضی علی همسفر باشیم

در نزدیکی چشمه کنار رود خانه یه غار قرار دارد که شما باید برای ورود بهش یکی دو متر چهار دسته پا باید  بروید  و به یه فضای 2 متر در 2 متر میرسید که چون آب گرمه مثل سنای بخار هستش و تجربه خیلی جالبی بود

مرتضی علی همسفر باشیم

از داخل سونای بخار عکس نمی تونم براتون بزارم خودتون برید تجربه کنید

طاق شاه عباسی :

طاق شاه عباسی طبس همسفر باشیم

بعد از 40 دقیقه که  در کنار رودخانه حرکت کردید به طاق شاه عباسی می رسید این طاق در واقع یه سیل بند است که جلوی سیل را در قدیم می گرفته و در زمان خودش جز شاهکار های معماری بوده است تا 550 سال بلند ترین سد قوسی جهان بوده است  و الان م نازکترین سد قوسی جهان است جالبه اون زمان چه حجم زیادی سیل می امده که همچین سدی ساخته اند

طبس طاق شاه عباسی همسفرباشیم

باغ گلشن طبس:

باغ گلشن طبس همسفرباشیم

ما بعد از بازدید از طاق شاه عباسی به سمت طبس برگشتیم و به دیدن باغ گلشن رفتیم باغ بسیار زیبا و درختهای نخل بلندی داره آب همیشه در این باغ جریان داره و ساخت آن به دوره زندیه و قاجار برمی گردد سردر اصلی باغ در زلزله سال 1357 به کلی نابود شد و سردری که الان موجود است به تازگی ساخته شده است

باغ گلشن طبس همسفر باشیم

ما بعد از باغ به یه رستوران سنتی به اسم ناردون رفتیم که بهتره شما نرید و گول ظاهر شیک و سنتی اش رو نخورید کیفیت غذاهاش بد بود

کال جنی :

کال جنی همسفرباشیم

ما صبح روز دوم به سمت کال جنی رفتیم موقعیتش در زیر براتون قرار دادم کال جنی بر اثر عبور رودخانه به وجود آمده

کال جنی طبس همسفر باشیم

شما یه نیم ساعتی رو در مسیر حرکت می کنید و هیچ آبی وجود ندارد بعد قسمتی می رسید که آب رودخانه جمع شده است در سالهای پیش این قسمت از مسیر را هم می تونستید بدون خیس شدن طی کنید ولی به علت بارندگی زیاد باید حتما از رودخانه رد بشوید و یا اینکه مسیر رودخانه را دور بزنید  به نظرم من تمام قشنگی کال جنی به این قسمت رودخانه اش هست عمق رودخانه در بعضی از قسمت ها بیش از 2 متر می باشد و شما بهتره شنا بلد باشید

تور کال جنی طبس همسفر باشیم

کالجنی طبس همسفر باشیم

روستای ازمیغان  و تخت عروس:

روستای ازمیغان همسفر باشیم

ما بعد از کال جنی به سمت روستای ازمیغان حرکت کردیم این روستا واقعا بهشت هستش موقعیت روستا را در زیر برای شما مشخص کردم

وسط کویر در این روستا برنج می کارن و شما درخت نخل و شالیزار برنج را در کنار هم می بینید البته ما آبان ماه به طبس سفر کردیم و برنج ها رو برداشت کرده بودند

ازمیغان همسفر باشیم

ما ناهار در یکی از این خونه های محلی خوردیم من شماره چند تا از افراد محلی و اقامت گاه ها رو براتون قرار می دهم شاید به دردتون بخوره

آقای علی چوپانی آشپزخانه ازمیغان  09139702875

اقامتگاه ناردون 09131554407

عمارت آقاسید 09132531582

آقای عباسیان فروشنده محصولات محلی 09133588349

در این روستا علاوه بر برنج و خرما انار و به و سیب ..... فکر کنم هر فصلی برید محصولی برای فروختن دارن  ما بعد از ناهار به سمت تخت عروس حرکت کردیم از روستا یه 30 دقیقه  فاصله داره در بین راه قبل از اینکه به تخته عروس برسید به یه حوضچه ای می رسید که پر از ماهی هستش و آب صاف و زلالی داره محل مناسبی برای شنا هستش عمق آب در بعضی از قسمت هاش زیاده حتما باید شنا بلد باشید

تخت عروس همسفر باشیم

بعد از حوضچه  یه 15 دقیقه ای که برید به یه تخت سنگ های سفیدی می رسید که به تخت عروس معروف می باشد و زلالی آب و سفیدی این تخت سنگ ها منظره خیلی زیبایی رو به وجود آورده

ما تا غروب تخت عروس بودیم و هوا که تاریک شد به سمت روستا برگشتیم در بین راه یه کافه ای وجود داره که چای زغالی میفروشد چای آویشن هاش خیلی می چسبه حتما امتحان کنید

باغ ازمیغان همسفرباشیم

روستای اصفهک :

ما شب به روستای اصفهک رفتیم و در یه رستوران باحال درجه یک به نام باغچه انگوری قرمه سبزی با سبزی محلی خوردیم که طعمش عالی بود

روستای اصفهک همسفر باشیم

شماره تلفن رستوران باغچه انگوری 05632841488   --- 09138584487

تور اصفهک

روستای اصفهک در زلزله سال 1357 خراب شد و مردم خانه های خراب شده را رها کردند و روستای جدید بالا تر ساختن ولی ده سال پیش عده ای به روستای قدیم برگشته و خانه ها را بازسازی کردند و به یه روستای گردشگری تبدیلش کردن  شب ها در کوچه های روستا فانوس روشن می کنند و منظره خیلی زیبایی داره

من شماره چند تا از اقامتگاه های بوم گردی را براتون قرار می دهم که اگه خواستید سفر کنید و در این روستا اقامت داشته باشید از قبل هماهنگ کنید

شماره تلفن روستای اصفهک

خانه داری طاهره خانم  09159386459

صنایع دستی طاهره خانم 09136077578

حمام خزینه دار آقا احسان  09159388895

آشپزخانه زهرا خانم 09137079785

رزرواسیون آقا مصطفی 09132533442

راهنمای محلی آقا محسن 09158612011

اگه به این روستا سفر کردید و  حتما سری هم به حموم روستا بزنید حموم ساعتی اجاره می دهن  من تعریفش زیاد شنیدم ولی چون فرصت نبود دیگه نشد حموم بریم

روستای کریت :

روستای کریت همسفر باشیم

این روستا هم در زلزله  سال 1357 خراب شده و چند وقته که روستا را بازسازی کرده اند در قسمت بالای روستا قبرستانی قدیمی وجود داره که در آن قبر اجاره ای وجود داشته که افرادی که قصد زیارت داشتن و در بین راه می مردن را در این قبر ها قرار می دادن و بعد از برگشت جسد به ده و شهر خودشون می بردن

اینم تولدیه که در حموم این روستا برای لیدرمون آقا مهدی داریوش گرفتیم

حموم روستای کریت همسفر باشیم

یه اقامتگاه سنتی هم در این روستا قرار داره که شمارش رو براتون در زیر قرار می دهم  شماره اقامتگاه کریت 09140914043

روستای کریت همسفر باشیم

بعداز روستای کریت به خونه در طبس برگشتیم

رمل های کویری :

روز سوم در راه برگشت کنار جاده  سری به رمل های کویری زدیم  موقعیت این رمل ها را در زیر براتون مشخص کردم

کویر طبس همسفر باشیم

آبشار نمکی :

آبشار نمکی طبس همسفر باشیم

این آبشار مصنوعی هستش ولی خیلی زیباست و توصیه می کنم حتما سری به این آبشار بزنید در کنار آبشار خانه هایی هم برای اقامت ساخته شده است که هنوز نتوانستن مجوز میراث را بگیرن من شماره مسئول خانه ها را براتون قرار می دهم

آقا مسعودی 09132231004

آبشار نمکی همسفر باشیم

آبشار نمکی طبس

حتما پاتون رو در رودخانه نمک قرار دهید تجربه بدی نیست

ما بعد از آبشار نمکی به سمت تهران حرکت کردیم و تقریبا 11 شب به تهران رسیدیم

با تشکر فراوان از حامد فرنیا و مهدی داریوش لیدر های گروه آمادای به خاطر این سفر فوق العاده

اگه به طبس سفر کردید حتما تجربه و نظرتون را برامون بنویسید

روستای ازمیغان همسفر باشیم

تور طبس همسفرباشیم

تور طبس همسفر باشیم

نظرت درباره این مکان بنویس و برنده یه سفر مجانی شو !
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید