همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
مقصد سفرت انتخاب کن Mountain View
سفر رایگان
هر مقصدی را انتخاب کنی سفر هاش برات پیامک میشه فقط مقصد سفرت انتخاب کن و شماره ات را ثبت کن؟!

انتخاب مقصد
ایمیل
کد امنیتی
تور لیدر محترم :
شما می توانید به صورت کاملا رایگان سفرتون را در این صفحه نمایش دهید باما تماس بگیرید

پیمایش ییلاق ماسال به شاندرمن

ترک مسیر  ماسال  به شادرمن

چه طوری بریم شهر ماسال

چه طوری بریم  ییلاقات ماسال

شرح   برنامه  پیمایش

شماره تلفن افراد محلی

ماسال به شاندرمن همسفر باشیم

ترک مسیر ماسال  به شادرمن :

من از مسیری که  پیمایش کردیم یه ترک در سایت  wikiloc قرار دادم  ولی دو تا مشکل داره  1-به دلیل سیلی که هفته پیش آماده بود  بعضی از پل ها خراب شده بود و ما از مسیر اصلی نتونستیم بریم  2- در روز دوم  من  gps یه خورده دیر روشن  کردم  وقسمتی از مسیر صاف افتاده

ترک خودم

دانلود ترک این پیمایش

پیشنهاد می کنیم  شما  چند تا  ترکی که در زیر قرار می دهم  را  دانلود کنید تقریبا یکی هستن

دانلود ترک یک

دانلود ترک دو

دانلود ترک سوم

دوستان عزیز اگه  با نحوه خواندن مسیر ها آشنایی ندارید  می تونید  یه نگاهی به آموزش زیر داشته باشید

آموزش خواندن فایل ها

چه طوری بریم شهر ماسال :

برای انجام این پیمایش شما باید اول خودتون رو به شهر ماسال برسونید  برای این کار چند تا راه دارید

1- با اتوبوس خودتون رو به فومن و یا رشت برسونید از آنجا با آژانس به ماسال بروید

2- با ماشین شخصی خودتون برید ماسال که  ما همین کار رو کردیم بهتر ماشین  هاتون در پارکیک مراجعین نیرو انتظامی که روبروی فرمانداری قرار دارد پارک  کنید لوکیشن  در زیر براتون  قرار می دهم

چه طوری بریم  ییلاقات ماسال :

جاده ییلاقات  ماسال  یا جاده ماسال به گیلوان  آسفالت می باشد ولی جاده ییلاقات  خاکی می باشد و ماشین  های سواری نمی تونن برن  شما برای شروع پیمایش  باید به ییلاق دشته  بروید  از جاده  آسفالت  تا ییلاق دشته  حدود  5-6 کیلومتر خاکی می باشد  ما از ماسال یه نیسان گرفتیم آقای عیسی پور 09117168345 از راننده های خوب و وقت شناس می باشند  و ما را به ییلاق دشته برد در ییلاق دشته چند تا کلب وجود  دارد که شما می تونید از قبل هماهنگ کنید که  اگه نیاز بود  اقامت کنید  آقای رحمانی 09117057819  شما اگه  نیاز به هرچی داشتید  می تونید با آقای رحمانی هماهنگ  کنید پسر خوبیه کمکتون می کنه  لوکیشن  ییلاق دشته  در زیر براتون قرار می دهم

تور ماسال همسفر باشیم

این پیمایش در حدود  22 کیلومتر می باشد  و  از ارتفاع  1884 متری شروع و در ارتفاع 320 متری به پایان می رسه  شما تقریبا تمام مسیر شیب رو به پایین را تجربه می کنید

شرح  برنامه  پیمایش:

ما در تاریخ  25 مهر ماه 98 از تهران  4 صبح حرکت  کردیم  و ساعت  8:30 ماشین  ها را در پارکینک نیرو انتظامی ماسال که در بالا لوکیشنش را فرستادم پارک  کردیم  تقریبا از ماسال حدود 2 ساعتی تا ییلاق دشته راه می باشد  ماشین ما در جاده خاکی ییلاق دشته در گل گیر کرد  و همین باعث شد  ما یه ساعت از برنامه عقب بیافتیم  ما ساعت 11:30 پیمایش را شروع کردیم

تور شاندرمن همسفر باشیم

ییلاق دشته چون در ارتفاع قرار دارد درختی شما مشاهده نمی کنید و شما از کیلومتر 3  وارد جنگل می شوید

تور ماسال به شاندرمن

ما تقریبا ساعتی  2 کیلومتر طی می کردیم  البته ما هر ساعت 10-15 استراحت می کردیم  ما ساعت  15 و در کیلومتر 6.5  به کنار رودخانه رسیدیم و ناهار را خوردیم

ییلاق شاندرمن

معمولا گروه ها  صبح زود پیمایش شروع می کنند و در کیلومتر 16 کمپ می کنند ولی ما چون دیر حرکت کردیم در کیلومتر 9.600 کمپ کردیم

ییلاق شاندرمن همسفر باشیم

نکته مهم : کمپ را با فاصله از رودخانه  بزنید  چون امکان طغیان رودخانه  وجود دارد

در کیلومتر 13.800 به آبشار می رسید البته زیاد شباهتی به آبشار ندارد   و یه محل باز و صاف  که مناسب برای استراحت  می باشد  البته آبشار اون طرف رودخانه می باشد

تور ییلاق شاندر من همسفرباشیم

تور ماسال به شاندرمن

نکته مهم :  در این مسیر چشمه خیلی کم  هستش و شما مجبورید از آب رود خانه استفاده کنید  توصیه می کنم  که  قرص کلر همراه خودتون ببرید

شما در کیلومتر  18  به ییلاق لچور میرسید  ییلاق بسیار زیبایی می باشد

ییلاق لچور همسفر باشیم

ییلاق لچور همسفر باشیم 2

شما در انتهای مسیر و بعد از طی  21 کیلومتر به قهوه  خانه حاجی بیجار می رسید  قهوه خانه خیلی  خوب و با حالیه و اتاق هایی برای اقامت  دارد  که  ما چون  غروب به قهوه خانه  رسیدیم دو تا اتاق اجاره  کردیم  و خوابیدیم  اجاره اتاق شبی 70 هزار تومان و در هراتاق 4 نفر جا میشوند   این  قهوه خانه فقط کباب داره و توصیه می کنم  که حتما کبابش امتحان کنید  به ما که خیلی چسبید

حاجی بیجار همسفر باشیم

البته اگه  تابستون  بروید می تونید داخل الاچیق ها هم بخوابید  پاییز شب ها یه خورده سرده

قهوه خانه حاجی بیجار

این قهوه خانه  توسط برادران رضایی اداره می شود  من  شماره تماسشون را در زیر براتون قرار می دهم

09118078849

09119815561

09118447032

موبایل در این قهوه خانه آنتن ندارد  و فقط در یه نقطه  خاص  و اونم موبایل باید بزارید  روی دیوار و  اسپیکرش روشن  کنید

ما  شب از قهوه خانه به یه آژانس در شادرمن زنگ زدیم و قرار شد ساعت  6 صبح  برامون  ماشین  بفرسته  و ما رو از قهوه خانه  به ماسال  جلوی فرمانداری رسوندن و کرایه هر ماشین  25 هزار تومان  بود

ما چون  فکر می کردیم ترافیک  بشه  اینقدر زود راه افتادیم  و در راه هم توقف هم نداشتیم  وظهر به تهران رسیدیم

از دوستای عزیزم  ممنونم  چون اگه کمک و صبر و  همراهیشون نبود  این پیمایش را نمی توانستیم   انجام بدیم  در زیر عکس هایی از این پیمایش را مشاهده می کنید

ییلاق ماسال همسفر باشیم

ییلاق شاندرمن همسفر باشیم

ییلاق شاندرمن

در پایان شماره هایی که شاید  براتون  مفید باشد را در زیر براتون  قرار می دهم

شماره  های ضروری  :

09117168345 آقای عیسی پور راننده

09117057819   آقای رحمانی ییلاق دشته البته اگه جای دیگه ای هم ویلا یا ماشین  خواستید کمکتون میکنه  پسر زرنگیه

قهوه خانه  حاجی بیجار و برادران رضایی

09118078849

09119815561

09118447032

شماره آژانس ماسال

01344660003

شماره آژانس وحید  شاندرمن

01344651111

دوستان عزیز طبیعتگرد یه خواهشی دارم  که آشغال هایی که داخل جنگل می بینید راجمع کنید  مهم نیست کی اون آشغال ها رو ریخته

جمع آشغال

نظرت درباره این مکان بنویس و برنده یه سفر مجانی شو !
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید