همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

عنوان : استرالیا – روز دوم- ملبورن
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز دوم- ملبورن

حدود 8صبح بود که هواپیما در فرودگاه بین المللی ملبورن فرود اومد. خیلی هیجان زده بودم! وقتی هواپیما فرود اومد و من از شدت هیجان از پنجره بیرون رو نگاه میکردم آهنگ Shout out to my ex از گروه Little Mix در هواپیما پخش میشد که این آهنگ انقدر در اون لحظه برام هیجان انگیز بود که هنوزم که هنوزه وقتی این آهنگ رو گوش میدم اون لحظات برام عینا تداعی میشه! وارد فرودگاه که شدیم متوجه سیستم سخت گیرانه ی پلیس مهاجرت استرالیا شدیم. صف طولانی و فرم هایی که باید در هواپیما پر میکردیم گویای این قضیه بود که استرالیا نسبت به مهاجرین غیرقانونی برخورد شدیدی داره. در خود فرودگاه مالزی هم که بودیم و وقتی میخواستیم وارد هواپیما بشیم یه پلیس استرالیایی همونجا پاسپورت هارو چک میکرد که مثل همیشه ما چون ایرانی بودیم بهمون گفت منتظر شیم و با تمام دقت و حتی ذره بین پاسپورت هامون رو بررسی کرد و یه مصاحبه ی کامل از اینکه چرا داریم میریم استرالیا ازمون به جا آورد! البته در صف کنترل پاسپورت در فرودگاه وقتی نوبتمون شد اصلا ویزارو نگاه نکردن چون مثنکه داخل سیستمشون همه چیز ثبت بود و نیازی به چک کردن ویزا نبود. خلاصه از فرودگاه خارج شدیم و یک تاکسی به مقصد هتل گرفتیم. فرودگاه کمی خارج از شهر قرار داشت. نزدیک شهر که شدیم آسمان خراش های ملبورن از دور نمایان شدند. شهری فوق العاده زیبا در انتظارمون بود و واقعا بیخود نیست که این شهر چند سال متوالیه که بهترین شهر جهان برای زندگی انتخاب شده. خیابان های تمیز و زیبای ملبورن اولین چیزی بود که نظرم رو جلب کرد.

استرالیا کشور خیلی خیلی تمیزی بود و به مراتب از کانادا و کشورهای اروپایی نظافت و فرهنگ بالاتری داره. آفتاب زیبایی به شهر میتابید و در عین حال اصلا هوا گرم نبود و سرد هم نبود. مردم خوش اخلاق و همیشه خندان استرالیا و البته تعداد زیاد چینی ها و هندی ها نکته ی دیگه ای بود که نظر رو جلب میکرد. همه ی راننده تاکسی هایی که در طول این دو هفته سفر دیدم هندی بودند و خود استرالیایی ها اکثرا شغل های رده بالاتری رو در جامعه در اختیار داشتند. درخت های نخل زیبایی کنار خیابون های ملبورن نکته ی زیبای دیگه ای بود که نظرم رو جلب کرد.

وقتی به هتل رسیدیم وسایلمون رو گذاشتیم و بعد از 16 ساعت پرواز بالاخره این فرصت رو داشتیم که استراحت کنیم. کمی خوابیدیم و ظهر دوباره به خیابون ها زدیم. مغازه های کوچیک و سوغاتی فروشی های زیادی در سطح شهر بودند و من همونجا یه کلاه حصیری استرالیایی خریدم! به سمت مرکز شهر حرکت کردیم.

مرکز شهر ملبورن جایی هست که میدان Federation Square اونجا قرار داره. ساختمون خاکستری و هندسی زیبای Federation Square در وسط این میدون خودنمایی میکنه. این ساختمون در اصل یک مرکز اطلاعات توریستی هست که میتونید هر چیزی که لازم دارید بدونید رو ازش کسب کنید. در این میدون همیشه تعداد زیادی پیر و جوان جمع هستند و کنسرت های زنده متعددی انجام میگیره.

صفای ملبورن خیلی زیاده ! مردمش خیلی خوشحالن و این خیلی برام جالب بود! انگار اینجا یه دنیای دیگست که از هر جنگ و سیاست و مشکلی دوره! کمی کنار میدون رودخونه ی شهر دیده میشد که برای عکس گرفتن به نظرم بهترین جا بود! ساختمان های بلند و رودخونه ی شهر و نخل های کنار خیابان ها در این نما بهترین جا رو برای عکاسی فراهم میکردند. کلی عکس گرفتیم و من انقدر هیجان زده بودم از سفری که تازه شروع شده بود دست از پا نمیشناختم و هرچیزی میدیدم عکس میگرفتم. باورم نمیشد در استرالیا هستم و هرجا میدیدم پرچم این کشور افراشته شده عکس میگرفتم و ازینکه در این کشور هستم یکی از بهترین حس های زندگیم رو داشتم.

استرالیا در تاریخ توسط هلندی ها کشف شد ولی مثل خیلی جاهای دیگه ای از دنیا بریتانیا اونجا رو هم تصاحب کرد و خیلی از بومی های این کشور رو یا قتل عام کرد و یا به سایر جزایر تبعید کرد. در اوایل کشف استرالیا، این کشور بعنوان تبعیدگاه به شمار میرفت. خیلی از مجرمان انگلیسی به این کشور تبعید میشدند و همین تبعیدی ها با خلاقیتشون تونستند استرالیا رو بسازند و به یکی از سطح بالاترین کشورهای دنیا تبدیلش کنند. استرالیا هنوز هم جزو کشورهای مشترک المنافع هست و مستقیما زیرنظر ملکه بریتانیا قرار داره. سال 2000 یه همه پرسی در مجلس این کشور برای جدایی کامل از سلطه ی انگلستان انجام شد که اکثریت بهش رای منفی دادند و این اهمیت جایگاه بریتانیا برای شهروندان استرالیا رو نشون میده. .

وارد یکی از مغازه های سوغاتی فروشی شدیم. این مغازه ها به تعداد زیاد در استرالیا وجود دارند و اجناسی که میفروشند خیلی جالب هستند! در همه ی این مغازه ها عروسک های کانگورو و کوالا رو میتونید پیدا کنید.

کیف و کفش هایی که ازپوست و چرم کانگورو و گوسفند های استرالیایی درست شده اند هم خیلی زیادند و بعیده وارد این مغازه ها بشید و اینهارو نبینید. اما جالب ترین چیزی که در اکثر این مغازه ها وجود داره دست و بیضه ی خشک شده ی کانگورو هستش!!! حالا اینکه این کار خیلی غیرانسانی هست رو کاری ندارم ولی خیلی دوست دارم بدونم اینها چه جذابیتی برای توریست میتونه داشته باشه! در همه ی مغازه های سوغاتی فروشی اینهارو میتونید ببینید بدون استثنا! دوتا عکس از این موارد عجیب هم گذاشتم.

از اونجایی که خیلی حیوان دوست هستم بیشتر از همه با همون عروسک ها ارتباط برقرار کردم و دوسه تا بعنوان سوغاتی خریدم.

به هتل رفتیم و از نصف روزی که در ملبورن گذرونده بودیم راضی بودیم! از فردا اصل کارمون شروع میشد و جاهای دیدنی ملبورن رو میخواستیم تاجایی که ممکنه ببینیم. البته هنوز بلیط های بین شهری رو نخریده بودیم و فردا باید قبل از هر کاری میرفتیم راه آهن دنبال بلیط قطار برای شهر هایی که قرار بود بعد از ملبورن ببینیم.

شب آروم ولی پر از هیجان بود و من هنوز درگیر این سوال بودم!... من در استرالیا هستم ؟!!

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید