همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

استرالیا – روز چهارم- ملبورن

عنوان : استرالیا – روز چهارم- ملبورن
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
1396/12/18
توضيحات :

استرالیا – روز چهارم- ملبورن

روز چهارم سفرمون رو تصمیم گرفتیم اول از همه به باغ وحش ملبورن بریم. آخرین روزی بود که در ملبورن بودیم و آخرین جاهایی که میخواستیم ببینیم رو در این روز باید میدیدیم. داخل شهر ملبورن قطارهای داخل شهری وجود داره که جالبیش به اینه که در محدوده ی مرکز شهر این قطارها رایگانن. اولین جایی بود در دنیا که میدیدم حمل و نقل عمومیش رایگانه. برای رفتن به باغ وحش از محدوده ی مرکز شهر خارج میشدیم درنتیجه اونجا دیگه رایگان نبود. این رایگان نبودن ینی اینکه هرکس خودش باید بدونه که پول باید بده ! کسی اونجا از شما پول نمیخاد و هرکس خودش با کارتش هزینه رو پرداخت میکنه. طبیعتا این سیستم مثلا در کشورما قابل اجرا نیست چون در اون صورت کل شهر توسط ملت غیورمون به محدوده ی رایگان تبدیل میشه !

باغ وحش ملبورن در مرکز شهر نیست و یه مقدار با قطار باید میرفتیم تا بهش برسیم. این باغ وحش بزرگترین باغ وحش استرالیاست ولی درآخر سفر فهمیدم که بهترینشون نیست! اگه به قصد کانگورو و کوالا میخواید برید اینجا نرید. اینجا فقط یه باغ وحش با انواع و اقسام حیوانات هست که البته قشنگ وزیباست ولی از نظر کانگورو وکوالا بهترین گزینه ای که خواهید داشت شهر بریزبن خواهد بود که توضیحش رو در سفرنامه ی اون شهر خواهم داد. خلاصه اینکه رسیدیم به باغ وحش و من که شیفته ی حیوانات هستم طبیعتا باغ وحش برام جذابیت دوچندانی داره. هیچوقت از نگاه کردن حیوانات و زیر نظر گرفتن تک تک حرکاتشون خسته نمیشم! از انواع حیوانات اونجا بود. هوای خوب استرالیا فضای خیلی خوبی رو برای زیست حیوانات فراهم کرده.

بعد از گشتی نیم روزه در باغ وحش مجددا به مرکز شهر رفتیم تا ناهار بخوریم. بعد از ناهار تصمیم گرفتیم به ساحل معروف Brighton بریم. همیشه عکس هایی که از این ساحل میدیدم و جعبه های رنگارنگش منو به این ساحل علاقه مند کرده بود. برای رفتن به این ساحل باید خیلی از مرکز شهر دور میشدیم و خود سیستم قطار شهری ملبورن هم حتی به اونجا نمیرفت و باید از قطار زیرزمینی که مسافت های طولانی تر رو طی میکنه استفاده میکردیم.

بلیط گرفتیم و وقتی به ایستگاه مورد نظر رسیدیم و پیاده شدیم با دریای بی کران و فضای خلوت و سرسبز و فوق العاده آرامش بخشی مواجه شدیم که وصفش واقعا در کلام نمیگنجه. همیشه دوست داشتم در چنین جاهایی زندگی کنم. در امتداد ساحل که خیلی خلوت بود و فقط صدای امواج شنیده میشد حرکت کردیم و پابرهنه روی شن های گرم ساحل قدم زدیم.

از دور آسمان خراش های مرکز شهر دیده میشد و نمای زیبایی رو در امتداد ساحل ایجاد کرده بود. کمی راه رفتیم و بالاخره از دور جعبه های معروف این ساحل دیده شدند. این جعبه ها قبلا حکم رختکن رو داشتند. با گذر زمان و عادی شدن مساله ی لخت شدن در ملا عام (!!!) این جعبه ها هم کاربرد خودشون رو از دست دادن و تبدیل شدند به نمای زیبایی برای عکاسی در کنار این ساحل. نقش ها و رنگ های مختلفی روی این جعبه ها زده شده. من رفتم و جلوی جعبه ای که به رنگ پرچم استرالیا رنگ شده نشستم تا کمی عکس بگیرم. اون جعبه پرطرفدارترینشون هست و ملت جمع میشن تا عکس بگیرن درنتیجه سریع باید عکس بندازید و بلند شید! بعد از کمی عکس انداختن و استفاده از فضای زیبا و آروم ساحل کم کم به سمت ایستگاه قطار برگشتیم. آفتاب در حال غروب بود و چه زمان زیبایی رو برای دیدن این ساحل انتخاب کرده بودیم!

وقتی به مرکز شهر برگشتیم سرم رو بالاآوردم و پرچم های ایران رو دیدم که در سطح شهر به احتزاز دراومدن! گفتم نکنه مسوولی چیزی اومده ولی بعد متوجه شدم که ایرانی های ساکن ملبورن به مناسبت نوروز هر سال اینکار رو میکنن. البته من در این سه روز که در ملبورن بودم برخلاف اکثر کشور ها و شهرهای دیگه ایرانی ندیده بودم که در نوع خودش عجیب بود!

آخرین شبی بود که در ملبورن بودیم و برای اینکه به سال تحویل برسیم به هتل رفتیم و از طریق اینترنت رادیوی ایران رو گرفتیم و سال نو رو کیلومتر ها اونطرف تر از کشورمون جشن گرفتیم. اولین باری بود که لحظه تحویل سال ایران نبودم! در ایران هنوز ظهر بود و بنابراین از طریق نرم افزارهای مختلف تونستم با ایران تماس بگیرم و با اعضای خانواده صحبت کنم.

از سال نو که بگذریم وسایلمون رو جمع کردیم و آماده ی ترک ملبورن شدیم. فردا ظهر باید هتل رو تحویل میدادیم و به فرودگاه میرفتیم تا به مقصد دوممون یعنی سیدنی بریم. هیجان سیدنی واضحا بالاتر از ملبورن بود حداقل برای من! شب رو آروم سپری کردیم و آماده بودیم که روز بعد به یکی از زیباترین شهرهای دنیا عزیمت کنیم...

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید