همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

استرالیا – روز پنجم و ششم- سیدنی

عنوان : استرالیا – روز پنجم و ششم- سیدنی
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز پنجم و ششم- سیدنی

صبح روز پنجم از هتلمون در ملبورن خارج شدیم و کمی در مرکز شهر گردش کردیم. عصر پرواز داشتیم و قصد داشتیم این نصف روز رو در خیابون های ملبورن کمی قدم بزنیم. از اونجایی این روزمون عملن کار خاصی نکردیم تصمیم گرفتم سفرنامه روز ششم که مفصل تر هست رو هم به این روز اضافه کنم و باهم بنویسم. عصر به فرودگاه رفتیم و آماده ی پروازمون شدیم. پرواز حدود 90 دقیقه بود و با هواپیمایی Virgin Australia انجام میشد. استرالیا دو تا هواپیمایی خیلی باکیفیت به نام های Virgin Australia و Qantas داره و تعداد زیادی هم هواپیمایی دیگه داره. خلاصه رسیدیم به فرودگاه شهر سیدنی و با بارون بسیار شدیدی مواجه شدیم ! از داخل فرودگاه بصورت زیرزمینی به متروی شهر راه داشت و تصمیم گرفتیم با مترو به هتلمون بریم. بارون شدیدی که می بارید از سر و وضع افرادی که از بیرون وارد مترو میشدن مشخص بود. شب بود و خوب نمیشد بیرون رو دید. در یک نگاه فقط تونستم پل فلزی عظیم Harbour Bridge رو ببینم. وقتی به ایستگاه مورد نظرمون رسیدیم و پیاده شدیم مجبور بودیم تا خود هتل بدوییم چون بارون سنگین بود و چتر ها هم داخل چمدون ها بودن. مساله ی جالب وقتی بود که به هتل رسیدیم. هتلمون در طبقه ی بالای یک بار قرار داشت و جو خیلی عجیبی برقرار بود داخلش ! خیلی برامون مهم نبود و فقط هیجان این رو داشتیم که از فردا قراره این شهر بی نظیر و زیبا رو بگردیم. تو همون دو سه تا کوچه ای که در شب در راه هتل طی کردیم این رو میشد فهمید که سیدنی خیلی شلوغ تر و بزرگتر از ملبورنه.

فردا رسید و صبح با امید اینکه بارون نباره ( چون جاهایی که میخواستیم بریم با باریدن بارون جذابیتشون رو از دست میدادن) از هتل خارج شدیم. ایستگاه مترو نزدیک هتلمون بود و بعد از سوار شدن به سمت ایستگاه مقصدمون یعنی Circular Quay حرکت کردیم. اینجا جاییه که اسکله ی معروف سیدنی قرار داره. وقتی از قطار پیاده شدیم اولین تصویری که روبرومون دیدیم پل عظیم الجثه ی Harbour Bridge بود که دیشب هم در تاریکی دیده بودیمش ولی اینبار در روشنایی روز خیلی خیلی با ابهت تر به نظر میرسید. سرمون رو که تکون دادیم بنای فوق العاده زیبای Opera House رو دیدیم. خانه ی اپرای سیدنی شاید اولین تصویریه که با گفتن اسم استرالیا در ذهن هر کسی نقش میبنده. معماری بسیار زیبای این بنا اون رو در جهان کاملا شناخته شده کرده. این ساختمون یک سالن اپرا هست در اصل که داخلش نمایش ها و اجراهای مهم سیدنی برگزار میشن. داخلش البته جذابیت خارجش رو نداره. کمی که در کنار اسکله قدم زدیم آسمون آبی سیدنی، نمای زیبای خانه اپرا، هیبت پل فلزی Harbour Bridge و صدای مرغ های دریایی متعددی که اون حوالی برای خودشون گشت میزنن مارو کاملا به دنیای جدیدی وارد کرد. فضای فوق العاده زیبایی بود و دوست داشتم اونجا بشینم و تا شب از ویو لذت ببرم!

سوار یکی از قایق هایی شدیم که در دریا گشت کوتاهی میزنه و چندتا جزیره اطراف اسکله ایستگاه داره. در مسیری که قایق طی میکرد پشت سر هم از نمای زیبای پشت سرمون عکس میگرفتیم. اقیانوس و پل و خانه اپرا با هم دیگه نمای فوق العاده ای رو تشکیل داده بودند. قایق کمی از اسکله دور شد و ما در جزیره ی تارونگا که باغ وحش معروف Tarunga Zoo هم اونجا قرار داره پیاده شدیم. با دو هدف ! اولین اینکه این باغ وحش بسیار زیبا بود و بسیار هم معروفه در دنیا. دوم اینکه از داخل باغ وحش نمای بسیار زیبایی از اسکله ی سیدنی دارید. این نما خوراک عکاس هاست. من هم چندتا عکس گرفتم که به نظر خودم قشنگ شدن!

داخل باغ وحش بالاخره چهارتا کانگوروی درست و درمون دیدم! باز هم یادآوری میکنم بهترین جایی که میتونید کانگورو و کوالا ببینید و باهاشون عکس بندازید شهر بریزبن هست که در سفرنامه ی خودش توضیحات جامع رو میدم!

یکم بین کانگورو ها گشت و گذار کردم و نازشون کردم. البته یکیشون اصلا اعصاب نداشت و با استایل بوکسور که به خودش گرفته بود به بازدید کننده ها هشدار میداد که نزدیکش نرن! مشت کانگورو اصولا خیلی قویه و میتونه بینی آدم رو با یک ضرب کاملا بشکنه. بقیشون ولی خیلی خوش خیم بودن و راحت میذاشتن نازشون کنید. پوستشون خیلی نرمه و مطمن باشید یه بار که نازشون کنید دیگه ول کنشون نیستید ! بعد هم رفتم قسمتی که گوسفند های معروف استرالیایی توش نگه داری میشن.

همونطور که میدونید گوسفند های استرالیا خیلی معروف هستند و گوشت و پشمشون هم به سرتاسر دنیا صادر میشه.

بعد از اینکه از باغ وحش دیدن کردیم مجددا سوار قایق شدیم و به اسکله برگشتیم. کمی کنار اسکله محله ی قدیمی سیدنی به نام The Rocks قرار داره. این محله اولین محله ای در شهر هست که مهاجرین انگلیسی بنا کردند. ساختمون های قدیمی این محله و مغازه های کوچیکی که در کنار پیاده رو ها قرار دارند کاملا حس قدیمی بودن رو بهتون القا میکنند. کشورهای نو تاسیسی مثل استرالیا، کانادا و امریکا چنین جاهایی که نسبتا قدیمی تر هستند رو شدیدا حفظ میکنند و بعنوان جاهای تاریخیشون توریست های زیادی رو جذب میکنند. خلاصه کمی در این محله گشتیم و پیاده به سمت شمال حرکت کردیم. تمیز بودن خیابون ها مثل ملبورن خیلی فضای زیبایی رو به شهر داده بود. آفتاب همچنان برقرار بود و بخت در این روز با ما یار بود! شاید تفاوتی که با ملبورن خیلی به چشم میومد ساختمون های زیاد و جمعیت و تکاپوی بیشتری بود که در سیدنی به چشم میخورد.

یکم بالاتر یه مک دونالدز بود که ناهارمون رو خوردیم و مجددا به راه افتادیم. در خیابون هایی که طی میکردیم پاساژهای تالار مانند مثل همون چیزی که درمورد ملبورن ذکر کردم دیده میشدند. پاساژ چند طبقه اصولا در استرالیا دیده نمیشه و مراکز خرید بصورت تالارهایی با سقف شیشه ای و کمان مانند هستند که به سبک سنتی باقی موندند و از قضا خیلی هم قشنگ هستن به نظرم. در خیابون King که قدم میزدیم ناگهان چشمم به یه کتاب فروشی خیلی بزرگ دیگه افتاد و اونجا بود که رفتم داخل و تا سه ساعت بیرون نیومدم! حدود 1 میلیون دیگه هم اونجا خرج کتابام شد! باور کنید زیاد نخریدم ! قیمت ها خیلی بالا هستن. مثلا یه کتاب و سی دیش حدودا 100 دلار بود که به قیمت اونموقع میشد 350 هزار تومن. درنتیجه کلا کتاب خریدن کار سختیه با توجه به قیمت ها!

بعد از یه خرید اساسی که هوا هم دیگه تاریک شده بود رفتیم و برای فردا یه تورگرفتیم که قرار بود ما رو به یکی از جاذبه های توریستی خارج شهر به نام Blue Mountains ببره. درموردش توضیح خواهم داد در سفرنامه روز بعد. همچنین قرار بود به یه مرکز نگهداری کانگورو و کوالا بریم که اون هم درنوع خودش خیلی جذاب بود.

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید