همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

استرالیا – روز دهم – بریزبن

عنوان : استرالیا – روز دهم – بریزبن
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز دهم – بریزبن

بعد از روز فوق العاده ای که در بریزبن بودم و شرح دادم ، دومین روزی بود که در این شهر بودیم و البته تا شب فقط وقت داشتیم جاهای دیدنی رو ببینیم. شب باید به مقصد کرنز پرواز میکردیم.

صبح از هتل خارج شدیم و رفتیم به سمت مرکز شهر. بریزبن با اینکه سومین شهر بزرگ استرالیا بود ولی خیلی کوچیک بود و به جز مرکز شهر جمع و جورش کلا خیلی حالت روستایی داشت. البته من این جو رو دوست داشتم خصوصا برای زندگی چنین شهری که در عین مدرن بودن خیلی خلوت و دور از هیاهو هست رو ترجیح میدم. توی خیابون های بریزبن چیزی که نظرم رو خیلی جلب کرد تابلو های راهنمای شهر بودن که علاوه بر انگلیسی همشون ترجمه ی چینی ، ژاپنی ، کره ای و عربی هم داشتن. گویا تعداد مهاجرین در این شهر نسبت به خود استرالیایی ها بیشتر بود.

توی مرکز شهر که یه خیابون سنگفرشی با مغازه های کوچیک و بزرگ در اطرافش هست قدم زدیم.  اسم این خیابون Queen Street هست و فضای جمع و جور قشنگی رو برای توریست ها فراهم میکنه.

کارهای دیگه ای که میتونید در بریزبن بکنید اینه که به مرکز فرهنگی بریزبن برید. اینجا در اصل یه گالری هنری هست که آثار هنری استرالیا و خصوصا ایالت کویینزلند رو دربرداره.

باغ گیاه شناسی بریزبن هم از جاهاییه که خیلی طرفدار داره ولی خب ما چون در ملبورن باغ گیاه شناسی رفته بودیم اینجا دیگه این قسمت رو بیخیال شدیم.

یکی از هیجان انگیز ترین تجربه های بریزبن اینه که سوار قایق های موسوم به CityCat بشید و در رودخونه ی بریزبن گردش کوتاهی داشته باشید. شب ها نمای ساختمون های بریزبن به نظرم خیلی قشنگتر از صبحه و زیبایی خاصی رو به این شهر میده.

مسلما موزه ی بریزبن هم از جاهاییه که میتونید در صورت علاقه به تاریخ ازش دیدن کنید.

اما اکثر توریست ها معمولا یک روز از اقامتشون در بریزبن رو صرف گشتن شهر دیگه ای میکنن که در نزدیکی بریزبن قرار داره. این شهر همون Gold Coast هست که از اسمش معلومه به چی معروفه! شن های طلایی سواحل این شهر باعث شده که خیلی از تورها از جمله همگی تورهای ایرانی به جای بریزبن این شهر رو برای اقامت انتخاب کنن. گلدکست به لاس وگاس استرالیا معروفه. علتش هم کازینوهای متعدد و نورپردازی های شبانه ی زیبایی هست که این شهر داره. اگه اهل ساحل هستید حتما از این شهر دیدن کنید. فاصله ی گلدکست از بریزبن یک ساعت میشه حدودا. علاوه بر سواحل این شهر، یه جای دیگه که خیلی طرفدار داره خصوصا بین سنین پایینتر ، Dreamworld هست که شهربازی بسیار بزرگی هست که البته به سبک استرالیایی درست شده. یعنی علاوه بر وسایل بازی که در شهربازی های دیگه هم پیدا میکنید، اونجا ترکیب کانگورو و کوالا هم اضافه شده و لذت سفر رو میتونه دوچندان کنه!

یه جای دیگه در گلدکست که خیلی طرفدار داره Warner Bros Movie World هست که یه چیزی مثل دیزنی لند میمونه. اونجا میتونید شخصیت های کارتونی و ساختمون های ساخته شده به شکل چیزی که در کارتون ها دیدید رو تجربه کنید.

در کل به نظرم 2 یا 3 شب برای بریزبن و گلدکست کافیه و ماهم به جز همون تجربه ی روز قبل که خیلی لذت بخش بود قصد انجام کار خاصی در این شهر نداشتیم بخاطر همین مدت زمانی که اونجا بودیم خیلی کوتاه بود.

شب رسید و ماهم به سمت فرودگاه حرکت کردیم. راننده تاکسیی که ما رو به فرودگاه میبرد ازمون پرسید کجا میریم و وقتی گفتیم کرنز اول از همه گفت خیلی گرمه ! راست هم میگفت. کرنز در شمالی ترین نقطه ی ایالت کویینزلند قرار داره و نزدیک به خط استوا هست بنابراین هوای گرم و شرجی با بارش های فراوان داره. اما گرما مشکل ما نبود! همزمان با اقامتمون در اون شهر طبق اخبار قرار بود طوفان شدیدی که به اسم Cyclone Debbie معروف شده بود ایالت کویننزلند رو در هم بنورده و حتی احتمال ایجاد سونامی هم بود! خلاصه با کلی نگرانی این سفر انجام شد و امیدوار بودیم حداقل برنامه ی گردشمون به مشکل نخوره!

پرواز انجام شد و به فرودگاه کرنز رسیدیم. فرودگاهی بسیار کوچیک. از فرودگاه که خارج شدیم با اینکه شب بود موج گرما و رطوبت آنچنان به صورتمون زد که باورمون نمیشد این شهر در همون کشوری قرار داره که یه هفته توش بودیم! اونجا یه آژانس گردشگری بود که ازشون درمورد برنامه ی تورشون برای Great Barrier Reef پرسیدم. اینکه اینجا چیه رو توضیح خواهم داد! مسوول تور گفت احتمالا بخاطر طوفان تور برگزار نمیشه و یه هفته تعطیله! این آب یخی بود که بر سر من ریخته شد چون اصن هدفم از اومدن به کرنز دیدن Great Barrier Reef بود! شب به هتل رسیدیم و در اوج ناامیدی روی تخت دراز کشیدم! اونجا کلا مارمولک و اینا زیاد داشت! کلا یه چیزی مثل شمال خودمون ولی به مراتب گرم تر بود!

شب تلویزیون استرالیا مدام داشت هشدار میداد که در مناطق خطر مردم در خونه ها بمونن و بیرون نیان. مدیریت بحرانشون انقدر قوی بود که من به شخصه تعجب کرده بودم. حالا روز خود طوفان توضیح میدم چقدر قشنگ تونستن بدون هیچ خسارتی ازش عبور کنن..

با امید اینکه تور ها کنسل نشن و من بتونم Great Barrier Reef  رو ببینم به خواب رفتم...

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید