همسفر گرامی
برای درج سفر به پروفایل مراجعه کنید
عضویت در خبرنامه Mountain View

استرالیا – روز سیزدهم ( آخرین روز )- ملبورن

عنوان : استرالیا – روز سیزدهم ( آخرین روز )- ملبورن
دسته مطلب:سفرنامه
نویسند:حسان جلوداری
توضيحات :

استرالیا – روز سیزدهم ( آخرین روز )- ملبورن

صبح بیدار شدیم و به سمت فرودگاه کرنز حرکت کردیم. باید با این شهر گرم و متفاوت خداحافظی میکردیم و به ملبورنی برمیگشتیم که اولین مقصدمون بود و حالا هم نقطه ی وداع ما با استرالیا بود. حدود سه ساعت پرواز تا ملبورن بود و وقتی رسیدیم سریعا چمدون ها رو به قسمت امانات تحویل دادیم تا بتونیم تا شب که پروازمون به مقصد کوالالامپور انجام میشد یکم دیگه ملبورن رو بگردیم. به داخل شهر که رسیدیم مقصدمون جایی بود به اسم کلبه ی کاپیتان کوک. کاپیتان کوک از کاشفین انگلیسیی بود که خیلی از کشورهای اقیانوسه رو کشف کرد و امروزه کشوری به اسم جزایر کوک هم به افتخار این شخص نامگذاری شده.

کاپیتان کوک در استرالیا هم نقش به سزایی داشت اما خودش ساکن انگلستان بود.  خانه ی این شخص در شهر نیویورکشایر انگلستان بوده که در اصل والدینش بنا کرده بودند. بعد از مرگش این خانه در یک مزایده به فروش رفت و با تمام تخته های چوب و آجرهاش منتقل شد به شهر ملبورن! داخل کلبه تمام وسایل همونطور که قبلا استفاده میشدند حفظ شده بودند و کاملا محیط یک خانه ی بریتانیایی رو در خودش داشت. یک پیرزن با لباس های سنتی انگلیسی هم اونجا بود که درمورد تاریخ این کلبه توضیح میداد. برای من که خیلی به تاریخ انگلستان و مستعمراتش علاقه مندم خیلی جای جالبی بود. داخل کلبه عکس هایی از زمان ساخت کلبه و انتقالش به استرالیا موجود بود. اینکه کلبه رو کوبیدن و با همون مصالح عینا در یک کشور هزاران کیلومتر دورتر از مبدا به همون شکل بنا کردند برام خیلی جالب بود.

اطراف کلبه گل و گیاهان زیادی بودند و محیط آروم و قشنگی رو فراهم کرده بود. بعد از اینکه عکس گرفتیم و از محیط استفاده کردیم یه ناهار مختصر خوردیم و دیگه وقتش بود که با استرالیا خداحافظی کنیم و به فرودگاه ملبورن برگردیم. خیلی ناراحت بودم و باورم نمیشد که این سفر شگفت انگیز تموم شده بود.

پروازمون شب هنگام به مقصد کوالالامپور مالزی انجام شد. قرار بود 3 شب در این شهر بمونیم و یکم هم اونجا گردش کنیم! البته وقتی رسیدیم خستگی سفر انقد زیاد بود که در طول این 3 روز جز گشت و گذار بی هدف در پاساژهای کوالالامپور کار دیگه ای نتونستیم بکنیم.  پاساژهای مختلف و معروف کوالالامپور که جنس های خوبی هم دارند ولی خب با توجه به اینکه از استرالیا اومده بودیم و بهترین جنس ها جلوی چشمامون بودند دیگه اون جذابیت خرید برامون باقی نمونده بود. البته خب قیمت های مالزی به مراتب ارزون تر از استرالیا بود. اگه یادتون باشه اون روز اول که موقع رفتن به استرالیا در مالزی بودم کلی کتاب خریده بودم و گذاشته بودم اونجا که برگشتنی برشون دارم. وقتی مراجعه کردم فروشنده همینجور منو نگاه کرد و کلا ابراز بی اطلاعی کرد از داستان! خلاصه بعد از کلی دعوا و بحث بالاخره کتابهامون رو داخل یک کیسه اون پشت مشتا پیدا کردم. عزیزترین چیزام کتابهام هستن و اصولا خیلی روشون حساسم!!!

بعد از سفری دو هفته ای پرونده ی سفرمون بسته شده بود. سفری که خاطرات زیادی برام به جا گذاشت... استرالیا بعد از این سفر به یکی از بهترین سفرهای زندگیم تبدیل شد. خستگی سفر طولانی در حدی بود که با خودم عهد بستم دیگه اونورا نرم ولی خب الان که فکر میکنم حاضرم بازم برم!!! شاید یه روز بازم برم ! نمیدونم! شایدم حتی دورتر! نیوزیلند، فیجی...

در پست بعدی خلاصه ای از هزینه ها و چیزهایی که درمورد استرالیا باید بدونید خواهم نوشت.

مطالب مرتبط ::

سفرنامه استرالیا

استرالیا – ویزا، بلیط و هتل

استرالیا – روز اول- مالزی !

استرالیا – روز دوم- ملبورن

استرالیا – روز سوم- ملبورن

حسان جلوداری
بر بال مسافر
ارتباط با نویسنده :
ثبت نظر
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید