همسفر گرامی

توضيحات :

پیمایش نئور به سوباتان

سوباتان  سال 99

بعد از چند ماه خونه نشینی به دلیل کرونا  تصمیم گرفتیم با چند تا از دوستان از دریاچه نئور به ییلاق سوباتان  پیمایش کنیم  ما اول باید خودمون رو می رسوندیم روستای بودالالو و از این روستا با نیسان به سمت دریاچه  نئور می رفتیم  برای رسیدن  به روستای بودالالو شما می توانید بروید  ترمینال و اتوبوس های اردبیل که از جاده سرچم می روند را سوار شوید و روستای بودالالو پیاده شوید  بلیط اتوبوس در خرداد 99 نفری 90 هزار تومان بود و  چون تعداد ما 20 نفر بود  تصمیم گرفتیم  یه مینی باس  اجاره کنیم

ما حدود ساعت  9 به روستای بودالالو  رسیدیم  موقعیت روستا را در زیر مشخص کردم  برای اجاره نیسان می توانید با شماره هایی زیر هماهنگ کنید از روستا تا دریاچه  با نیسان حدود 50 دقیقه طول می کشد

آقای خدایی راننده نیسان  09149527110

09147015874

وانت سواری همسفر باشیم

ییلاق سوباتان همسفر باشیم

خیلی از تور ها پیمایش را از دریاچه شروع می کنند  ولی بهتر اینه که شما یه توقفی  20دقیقه  ای برای گرفتن عکس   در کنار دریاچه  داشته باشید و با همان نیسان ها به بالای دریاچه و نقطه شروع پیمایش بروید  از دریاچه تا نقطه شروع پیمایش جاده ای خاکی که شیب تندی دارد و اگه با ماشین نروید باید کلی خاک ماشین های دیگه رو بخورید (اگه با تور می روید  حتما به تور لیدر بگید این چند کیلومتر را نیسان بگیره چون معمولا تور لیدر ها خسیسی می کنند )

دریاچه نئور همسفرباشیم

من  لینک فایل ترک مسیر را در زیر براتون قرار دادم

لینک ترک فایل

آموزشی برای نحوه اجرای فایل ها در گوشیتون در لینک زیر قرار دادم

آموزش خواندن فایل

شما می توانید  کل مسیر پیمایش دریاچه نئور به ییلاق سوباتان  را که در حدود  15 کیلومتر می باشد  را  یه روزه پیمایش کنید من دو سال پیش این  مسیر را یه روزه پیمایش کردم  که سفرنامه اش در لینک زیر قرار داد

سفرنامه سوباتان  سال 97

ولی ما این پیمایش را در دو روز رفتیم و تصمیم  گرفتیم در بین راه کمپ بزنیم  معمولا بهترین  زمان برای سفر به سوباتان  15خرداد ماه می باشد ولی امسال هوا کمی دیر تر گرم شده بود و گل ها هنوز باز نشده بودند و طبیعتش به زیبایی دو سال پیش نبود

نئور به سوباتان

نکته مهم : شما در این پیمایش از نظر آب مشکلی نخواید داشت چون تعداد زیادی چشمه  در سر راه شما وجود دارد

ما شب در بین راه کمپ کردیم  و جای شما خالی برای یکی از دوستان جشن تولد گرفتیم  و کلی .....

سوباتان ابری

روز دوم پیمایش :

هوا خیلی بهتر شده  بود  و در بعضی از قسمت های مسیر ما در مه  حرکت  می کردیم  سه کیلومتر مانده  به  روستای سوباتان  به آبشار  وزوان می رسید  آبشار خیلی زیبایی هست  خیلی از گروه هایی که پیمایش نمی کنند  با ماشین  به این آبشار می آیند و در نزدیکی آبشار کمپ می کنند

آبشار وزوان

از این نقطه سفر شاید کمی اذیت بشوید  چون تعداد زیادی ماشین و موتور در جاده در حال رفت و آمد هستند  ما  حدود ساعت  یک به سوباتان رسیدیم  در وسط روستا یه بازارچه وجود دارد در حدود 20 تا مغازه  که محصولات لبنی و گوشت می فروشند  که اگه بخواهید همان جا براتون گوشت کباب می کنند  قیمت هر کیلو گوشت  در خرداد 99 که ما به سوباتان رفتیم 100 هزار تومان بود  ما برای ناهار به یکی از این قصابی ها رفتیم  گوشتش کمی سفت هستش و شاید  هر کسی دوست نداشته باشد  البته یه آشپزخونه هم  در این بازار وجود دارد که شما می توانید  جوجه و یا غذا های دیگه سفارش بدهید  پنیر و محصولات لبنی اش کیفیت متوسطی دارند ولی قیمتش خوبه بهتر از   مغازه دوم قسمت شمالی بازار که  اسمشون عباد هست خرید کنید  من پنیر کیلویی 25 هزار تومن خریدم ولی همون پنیر آقا عباد کیلویی 20 هزار تومن  به بچه ها فروخته بودند بعضی مغازه ها جوراب پشمی هم می فروشند که  بدرد زمستون می خوره

مسیر ییلاق سوباتان

نکته مهم :  سوباتان نه برق دارد و نه تلفن همراه  آنتن می دهد  و شما بهتره پول نقد همراه داشته باشید چون نمی توانید از کارت های بانکی استفاده کنید

بعد از ناهار ما یه خونه  نزدیک  بازار اجاره کردیم خونه تمیز و خوبی بود  من شماره  آقای صحبتی صاحب خانه را در زیر براتون می نویسم  خونه امکانات خوبی داشت و تقریبا تمیز بود

آقای صحبتی : 09113825448

فردا صبح  ما با نیسان به تالش رفتیم  و از قبل با میدل باس هماهنگ کرده بودیم که  در تالش مارا سوار کند  تقریبا از سوباتان تا تالش 50 دقیقه ای طول کشید اگه شما  نمی خواهید پیمایش داشته باشید  بهتر با شماره نیسان هایی که زیر براتون می نویسم  تماس بگیرید  و مستقیم از تالش با نیسان به آبشار و یا جاهای دیگه ییلاق بروید

آقای شیردل راننده نیسان تالش 09371809933  -  09903167236

امید وارم این سفر نامه براتون مفید بوده باشه در ادامه عکس هایی از این پیمایش را مشاهده می کنید

دریاچه نئور به سوباتان

ناصر
ممنون از سفر نامه خوبی که نوشتید حتما سعی می کنم به سوباتان بروم
همسفر باشیم
همسفر باشیم مرجع رایگان معرفی تور و سفر و برنامه های کوهنوردی و طبیعت گردی، شهر گردی و ... می باشد. وشما می توانید به راحتی سفر و برنامه خود را معرفی کنید